Nova Filantropia a Catalunya? : el cas de l'Escola Nova 21
Rius Miralles, Joan
Puente, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Fecha: 2017
Descripción: 32 pag.
Resumen: Aquest treball pretén analitzar el cas de l'Escola Nova 21, i a partir d'una revisió bibliogràfica sobre les aspectes i característiques principals de les pràctiques de Nova Filantropia, establir si en el marc del programa Escola Nova 21 s'estan realitzant aquestes pràctiques. Comptarà amb un repàs teòric sobre el context en què va evolucionar la filantropia envers les seves perspectives actuals, un repàs sobre el concepte de Nova Filantropia, les pràctiques més habituals de Nova Filantropia, les seves implicacions per a la relació de l'estat amb l'educació i finalment un resum tabulat de les característiques principals. Per acabar, s'analitzarà a través d'un estudi de cas qualitatiu el cas de l'Escola Nova 21, per determinar si practica la NF.
Resumen: Este trabajo pretende analizar el caso de la Escola Nova 21, y a partir de una revisión bibliográfica sobre los aspectos i características principales de las prácticas de Nueva Filantropía, establecer si en el marco del programa Escola Nova 21 se están realizando estas prácticas. Contará con un repaso teórico sobre el contexto en que evolucionó la filantropía hacia sus perspectivas actuales, un repaso sobre el concepto de Nueva Filantropía, las prácticas más habituales de la Nueva Filantropía, sus implicaciones para la relación del estado con la educación y finalmente un resumen tabulado de las características principales. Por último, se analizará a través de un estudio de caso cualitativo el caso de la Escuela Nueva 21, para determinar si practica la NF.
Resumen: This work aims to analyze the case of the Escola Nova 21, and through a literature review on the practical aspects and main characteristic of New Philanthropy, pretends to establish if in the context of the Escola Nova 21 are these practices taking place. It will be a theoretical review on the context in which philanthropy evolved towards its current perspective, a conceptualization of New Philanthropy, a review on the most common practices in New Philanthropy, and their implications for the relationship between the state and education. Finally, a tabulated summary of the main features of the New Philanthropy. At the end, it will analyze through a qualitative case study of the Escola Nova 21, whether the program practices New Philanthropy or not.
Nota: Premi UAB de la Fundació Autònoma Solidària (FAS) als millors Treballs de Fi de Grau sobre desenvolupament sostenible i justícia global. 2n Edició, curs 2017/2018
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Pedagogia [2500261]
Plan de estudios: Grau en Pedagogia [1211]
Documento: Treball final de grau ; Text



32 p, 982.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias de la Educación. TFG
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Premios UAB. TFG

 Registro creado el 2019-02-20, última modificación el 2023-04-20



   Favorit i Compartir