Conexión comunitaria de la escuela con entidades del territorio para la creación de más y mejores oportunidades socioeducativas. Estudio de caso en el barrio de La Prosperitat de Barcelona
Azorín Sotos, Estela María
Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Fecha: 2018
Descripción: 68 p.
Resumen: Fruit de la hiperinstitucionalització de l'ensenyament i la manca de coordinació interprofessional, que segmenten a la societat produint una desafecció cap als recursos que ofereix el territori i frenen la generació de capital social que actuï front les desigualtats, sorgeix l'emergent reflexió-acció sobre la connexió comunitària dels diferents agents socioeducatius. D'aquesta manera, en aquest TFM tractem de respondre a com s'estructura la gestió, organització i lideratge de l'acció socioeducativa compartida entre l'escola i les entitats, i de quina manera tot això genera més i millors oportunitats per al propi alumnat, les famílies i l'entorn. Per a això, hem accedit a una experiència del territori de Barcelona -concretament del barri de la Prosperitat del districte de Nou Barris- on fa quatre anys es va començar a construir un projecte de "escola oberta" connectada amb entitats per a la creació d'una xarxa educativa i social, la finalitat de la qual és contribuir a donar una resposta a l'alumnat i les seves famílies en alta situació de vulnerabilitat. El nostre accés a l'experiència s'ha realitzat des del tractament qualitatiu i comprensiu de la seva realitat, a partir d'entrevistes en profunditat a les persones líders del treball en xarxa i, de l'anàlisi de documentació formal, escrita i visual de les aliances. Els resultats conclouen els beneficis mutus de la iniciativa i la millora de resultats educatius, emocionals i socials de l'alumnat, famílies, professorat i entorn, tot i la dificultat adscrita a la, encara inamovible, cultura de la institucionalització escolar.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Castellà.
Colección: Facultat de Ciències de l'Educació: Màster de recerca en educació
Documento: masterThesis
Materia: Sociologia de l'educació ; Comunitat i escola ; Comunitats d'aprenentatge ; Escoles -- Aspectes socials ; Acció social -- Barcelona (Catalunya) ; Educació oberta ; Intervenció social -- Estudi de casos ; Política educativa -- Barcelona (Catalunya) ; Treball social comunitari ; Integració social -- Barcelona (Catalunya) ; Intervenció comunitària ; Ensenyament -- Treball en equip ; Coordinació educativa -- Catalunya ; Cooperació educativa -- Catalunya ; Projecte educatiu -- Barcelona (Catalunya)

adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/355747


Adreça original
68 p, 778.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de investigación y proyectos de final de carrera > Ciencias de la Educación. Trabajos de fin de máster

 Registro creado el 2019-05-21, última modificación el 2019-09-02



   Favorit i Compartir