Conexión comunitaria de la escuela con entidades del territorio para la creación de más y mejores oportunidades socioeducativas : Estudio de caso en el barrio de La Prosperitat de Barcelona
Azorín Sotos, Estela María
Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Data: |
2018 |
Descripció: |
68 p. |
Resum: |
Fruit de la hiperinstitucionalització de l'ensenyament i la manca de coordinació interprofessional, que segmenten a la societat produint una desafecció cap als recursos que ofereix el territori i frenen la generació de capital social que actuï front les desigualtats, sorgeix l'emergent reflexió-acció sobre la connexió comunitària dels diferents agents socioeducatius. D'aquesta manera, en aquest TFM tractem de respondre a com s'estructura la gestió, organització i lideratge de l'acció socioeducativa compartida entre l'escola i les entitats, i de quina manera tot això genera més i millors oportunitats per al propi alumnat, les famílies i l'entorn. Per a això, hem accedit a una experiència del territori de Barcelona -concretament del barri de la Prosperitat del districte de Nou Barris- on fa quatre anys es va començar a construir un projecte de "escola oberta" connectada amb entitats per a la creació d'una xarxa educativa i social, la finalitat de la qual és contribuir a donar una resposta a l'alumnat i les seves famílies en alta situació de vulnerabilitat. El nostre accés a l'experiència s'ha realitzat des del tractament qualitatiu i comprensiu de la seva realitat, a partir d'entrevistes en profunditat a les persones líders del treball en xarxa i, de l'anàlisi de documentació formal, escrita i visual de les aliances. Els resultats conclouen els beneficis mutus de la iniciativa i la millora de resultats educatius, emocionals i socials de l'alumnat, famílies, professorat i entorn, tot i la dificultat adscrita a la, encara inamovible, cultura de la institucionalització escolar. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Castellà |
Titulació: |
Recerca en Educació [4313815] |
Col·lecció: |
Facultat de Ciències de l'Educació. Màster de recerca en educació |
Document: |
Treball de fi de postgrau |
Matèria: |
Sociologia de l'educació ;
Comunitat i escola ;
Comunitats d'aprenentatge ;
Escoles -- Aspectes socials ;
Acció social -- Barcelona (Catalunya) ;
Educació oberta ;
Intervenció social -- Estudi de casos ;
Política educativa -- Barcelona (Catalunya) ;
Treball social comunitari ;
Integració social -- Barcelona (Catalunya) ;
Intervenció comunitària ;
Ensenyament -- Treball en equip ;
Coordinació educativa -- Catalunya ;
Cooperació educativa -- Catalunya ;
Projecte educatiu -- Barcelona (Catalunya) |
Adreça original
68 p, 888.0 KB
|
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Treballs de recerca i projectes de final de carrera >
Ciències de l'Educació, TFM
Registre creat el 2019-05-21, darrera modificació el 2022-07-09