visitant ::
identificació
|
|||||||||||||||
Cerca | Lliura | Ajuda | Servei de Biblioteques | Sobre el DDD | Català English Español |
Pàgina inicial > Materials acadèmics > Guies docents > Psicologia de la memòria i les seves aplicacions en el llenguatge |
Títol variant: | Memory Psychology and its Applications in Language |
Títol variant: | Psicología de la memoria y sus aplicaciones en el lenguaje |
Data: | 2019-20 |
Resum: | En estudiar els diferents processos psicològics a primer curs heu vist la importància de la memòria en la construcció de la identitat de la persona i en la relació amb els altres processos psicològics. En aquesta assignatura aprofundirem en les estructures, funcions i processos de la memòria humana i especialment en la seva relació amb el llenguatge. Així doncs en proposem que en finalitzar l'assignatura sereu capaços de: 1. Comprendre la funció de la memòria en el comportament humà, la seva importància, els mecanismes bàsics del seu funcionament i els factors que poden incidir sobre la memòria. 2. Reconèixer les diferents estructures, sistemes i processos implicats en la memòria. 3. Comprendre les principals relacions de la memòria amb algunes habilitats lingüístiques: adquisició de vocabulari, lectura i comprensió, aprenentatge de llengües estrangeres. 4. Identificar les implicacions dels mecanismes de memòria en alguns àmbits de la vida quotidiana com ara l'educació, la publicitat, i la memòria dels testimonis. 5. Conèixer algunes aplicacions pràctiques que milloren els processos mnemònics: regles mnemotècniques i factors que milloren els processos de codificació, emmagatzematge i recuperació d'informació. 1. |
Resum: | Al estudiar los diferentes procesos psicológicos en primer curso se ha visto la importancia de la memoria en la construcción de la identidad de la persona y en la relación con los otros procesos psicológicos. En esta asignatura profundizaremos en las estructuras, funciones y procesos de la memoria humana y especialmente en su relación con el lenguaje. Así pues nos proponemos que al finalizar la asignatura las estudiantes seran capaces de: 1. Comprender la función de la memoria en el comportamiento humano, su importancia, los mecanismos básicos de su funcionamiento y los factores que pueden incidir sobre la memoria. 2. Reconocer las diferentes estructuras, sistemas y procesos implicados en la memoria. 3. Comprender las principales relaciones de la memoria con algunas habilidades lingüísticas: adquisición de vocabulario, lectura y comprensión, aprendizaje de lenguas extranjeras. 4. Identificar las implicaciones de los mecanismos de memoria en algunos ámbitos de la vida cotidiana como la educación, la publicidad, y la memoria de los testigos. 5. Conocer algunas aplicaciones prácticas que mejoran los procesos mnemónicos: reglas mnemotécnicas y factores que mejoran los procesos de codificación, almacenamiento y recuperación de información. 1. |
Drets: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: | Català, anglès, castellà |
Titulació: | Logopèdia [2500893] |
Pla d'estudis: | Grau en Logopèdia [1383] |
Document: | Objecte d'aprenentatge |
Català 6 p, 111.1 KB |
Anglès 5 p, 107.5 KB |
Castellà 5 p, 108.1 KB |