Projectes globalitzadors des de les ciències socials en educació infantil [102016]
Girbau Casajoana, Laura
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Globalising Projects of Social Sciences in Early Childhood Education
Títol variant: Proyectos globalizadores desde las ciencias sociales en educación infantil
Data: 2019-20
Resum: Contextualització: Es tracta d'una assignatura optativa de quart curs centrada en una didàctica específica de l'àrea de ciències socials, des d'una perspectiva globalitzadora, molt apropiada per desenvolupar a l'etapa d'educació infantil. L'estudiant que hagi superat les dues assignatures obligatòries de didàctica del coneixement del medi social i natural té la possibilitat de cursar, en el darrer semestre de la carrera, l'assignatura optativa "Projectes globalitzadors des de les Ciències Socials en educació infantil". En el context educatiu de l'etapa d'educació infantil s'acostumen a treballar els continguts en base a projectes globalitzadors i normalment es fa servir l'àrea de descoberta de l'entorn com a eix vertebrador i més significatiu, per això és del tot justificat que es treballin les competències docents que requereixen aquest tipus de projectes. Objectius formatius 1. Analitzar projectes globalitzadors per fer-ne un diagnòstic sobre la seva pertinença i adequació a l'aula d'infantil. 2. Proposar innovacions pertinents a projectes globalitzadors ja elaborats i aplicats a l'aula. 3. Saber dissenyar pràctiques didàctiques globalitzadores pertinents i innovadores per a l'aula d'infantil que tinguin l'àrea de descoberta de l'entorn com eix vertebrador. 4. Desenvolupar competències didàctiques específiques relacionades amb els recursos didàctics que s'activen en un projecte globalitzador. 5. Desenvolupar la competència de treball en equip.
Resum: Contextualización: Se trata de una asignatura optativa de cuarto curso centrada en una didáctica específica del área de ciencias sociales, desde una perspectiva globalizadora, muy apropiada para desarrollar la etapa de educación infantil. El estudiante que haya superado las dos asignaturas obligatorias de didáctica del conocimiento del medio social y natural tiene la posibilidad de cursar, en el último semestre de la carrera, la asignatura optativa "Proyectos globalizadores desde las Ciencias Sociales en educación infantil". En el contexto educativo de la etapa de educación infantil suelen trabajar los contenidos en base a proyectos globalizadores y normalmente se utiliza el área de descubrimiento del entorno como eje vertebrador y más significativo, por eso es del todo justificado quese trabajen las competencias docentes que requieren este tipo de proyectos. Objetivos formativos Analizar proyectos globalizadores para hacer un diagnóstico sobre su pertenencia y adecuación en el aula de infantil. Proponer innovaciones pertinentes a proyectos globalizadores ya elaborados y aplicados en el aula. Saber diseñar prácticas didácticas globalizadoras pertinentes e innovadoras para el aula de infantil que tengan el área de descubrimiento del entorno como eje vertebrador. Desarrollar competencias didácticas específicas relacionadas con los recursos didácticos que se activan en un proyecto globalizador. Desarrollar la competencia de trabajo en equipo.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Infantil [847]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 109.2 KB

Anglès
4 p, 106.8 KB

Castellà
5 p, 109.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-07-12, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir