Projecte lingüístic de centre i plurilingüisme [102073]
Masats Viladoms, Maria Dolors
Dooly Owenby, Melinda Ann
Moore, Emilee
González Acevedo, Nathaly
Birello, Marilisa
Vallejo Rubinstein, Claudia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Additional title: Centre Language Project and Plurilingualism
Additional title: Proyecto lingüístico de centro y plurilingüísmo
Date: 2019-20
Abstract: Aquesta assignatura aporta, al professorat en formació, els coneixements bàsics necessaris per exercir la docència en l'etapa d'Educació Primària. En concret, dona eines per fonamentar i concretar la formació lingüística dels escolars en un currículum multilingüe i en un context social específic com el català. Els objectius formatius de l'assignatura són: Prendre consciència de la diversitat lingüística del món actual, dels fenòmens sociolingüístics que es desprenen de les relacions entre les llengües i les comunitats que les parlen, i de la incidència d'aquests fenòmens en l'establiment de polítiques lingüístiques, fent especial atenció a Europa, l'Estat Espanyol i Catalunya. Reconèixer les característiques de les competències lingüístiques de les persones plurilingües i les particularitats dels seus usos lingüístics. Identificar els factors que incideixen en l'elaboració dels Projectes Lingüístics de Centre i en la planificació de la formació lingüística dels escolars en un context en què s'imparteix un currículum multilingüe en aules lingüísticament heterogènies. Reflexionar sobre la importància dels usos lingüístics orals i escrits dels infants per adquirir noves 1 Reflexionar sobre la importància dels usos lingüístics orals i escrits dels infants per adquirir noves competències lingüístiques i comunicatives i per construir coneixements en totes les àrees del currículum. Desenvolupar coneixements i competències didàctiques bàsiques sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de l'anglès com a llengua estrangera en l'etapa del'Educació Primària.
Abstract: Esta asignatura aporta, al profesorado en formación, los conocimientos básicos necesarios para ejercer la docencia en la etapa de Educación Primaria. Más específicamente proporciona herramientas para fomentar y concretar la formación lingüística de los escolares en un currículum multilingüe y en un contexto social específico como el contexto catalán. Los objetivos formativos de la asignatura son: Tomar conciencia de la diversidad lingüística del mundo actual, de los fenómenos sociolingüísticos que se desprenden de las relaciones entre las lenguas y las comunidades que las hablan, y de la incidencia de estos fenómenos en el establecimiento de políticas lingüísticas, especialmentes en Europa, el estado Español y Cataluña. Reconocer las características de las competencias lingüísticas de las personas bilingües y las particularidades de sus usos lingüísticos. Identificar los factores que inciden en la elaboración de los Proyectos Lingüísticos de Centro y en la planificación de la formación lingüística de los escolares en un contexto en el cual de imparte un currículum multilingüe en aulas lingüísticamente heterogéneas. Reflexionar acerca de la importancia de los usos lingüísticos orales y escritos de los escolares para 1 Reflexionar acerca de la importancia de los usos lingüísticos orales y escritos de los escolares para adquirir nuevas competencias lingüísticas y comunicativas y para construir conocimientos en todas las áreas del currículum. Desarrollar conocimientos y competencias didácticas básicas sobre la enseñanza y el aprendizaje del inglés como lengua extranjera en la Educación Primaria.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català.
Studies: Educació Primària [2500798]
Study plan: Grau en Educació Primària [896]



Català
8 p, 138.5 KB

Anglès
8 p, 138.1 KB

Castellà
8 p, 138.5 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Study plans

 Record created 2019-07-12, last modified 2019-07-26



   Favorit i Compartir