Intervenció en alteracions del llenguatge associades a altres patologies: factors d'interacció i comunicació alternativa i augmentativa [104148]
Andrés Carrillo, Cristina
Noguera Llopart, Eulàlia
Vilaltella Verdes, Sonia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Títol variant: Intervention in Language Disorders Associated with Other Pathologies: Interaction and Communicative Factors in Augmentative and Alternative Communication
Títol variant: Intervención en alteraciones del lenguaje asociadas a otras patologías: factores de interacción y comunicación alternativa y aumentativa
Data: 2019-20
Resum: Bloc A: Aprofundir en el coneixement del mètode d'observació directa i sistemàtica en nens entre 0 i 6 anys. Saber com s'elabora un pla terapèutic, aprendre estratègies i procediments d'intervenció, i finalment, conèixer com finalitza el procés assistencial en un CDIAP. Conèixer el Programa Hanen i saber-lo aplicar en col·laboració amb la família. Conèixer l'àmbit de l'atenció precoç a Catalunya i el treball en els Centres de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç (CDIAP), el procés assistencial des de la demanda inicial al procés de baixa. Aprofundir en el diagnòstic i els seus procediments i tècniques més important en aquest àmbit. Aprendre les principals eines d'intervenció amb els infants i les seves famílies. Resolució de dubtes i altres qüestions en l'elaboració del treball. 1 Bloc B: Proporcionar coneixements, recursos i procediments amb l'objectiu de realitzar una correcta avaluació i intervenció de pacients que requereixen suports, alternatius o complementaris, que possibilitin la seva comunicació i el seu llenguatge. Apropar a l'alumne al coneixement dels sistemes alternatius i augmentatius de comunicació perquè sigui capaç de seleccionar el més adequat a l'hora de plantejar la seva intervenció. Desenvolupar una perspectiva global de les dificultats de pacients amb trastorns motors, retards i trastorns del llenguatge, discapacitat intel·lectual i trastorns del espectre autista. Aprendre a identificar les dificultats del entorn que presenten aquests pacients i generar solucions dins de l'àmbit logopèdic. Gestionar les tecnologies de la comunicació i la informació. Conèixer l'origen i les bases teòriques del Sistema de Comunicació per Intercanvi d'Imatges (PECS) Aprendre les fases de les que es basa el sistema PECS i el seu propòsit Saber seleccionar els candidats per treballar PECS i peculiaritats de la seva intervenció en diferents poblacions. Resolució de dubtes i altres qüestions en l'elaboració del treball.
Resum: Bloc A: Profundizar en el conocimiento del método de observación directa y sistemática en niños de 0 a 6 años. Saber cómo se elabora un plan terapéutico, aprender estrategias y procedimientos de intervención y finalmente, conocer como finaliza el proceso asistencial. Conocer el Programa Hanen y saberlo aplicar en colaboración con la familia. Conocer el ámbito de la atención precoz en Cataluña y el trabajo en los Centros de Desarrollo y de Atención Precoz (CDIAP), el proceso asistencial desde la demanda inicial hasta el proceso de baja. Aprender las principales herramientas de intervención con los infantes y sus familias. Resolución de dudas y otras cuestiones en la elaboración del trabajo. 1 Bloc B: Proporcionar conocimientos, recursos y procedimientos con el objetivo de realizar una correcta evaluación e intervención de pacientes que requieren apoyos, alternativos o complementarios, que posibiliten su comunicación y su lenguaje. Acercar al alumno al conocimiento de los sistemas alternativos y aumentativos de comunicación para que sea capaz de seleccionar el más adecuado a la hora de plantear su intervención. Desarrollar una perspectiva global de las dificultades de pacientes con trastornos motores, retrasos y trastornos del lenguaje, discapacidad intelectual y trastornos del espectro autista. Aprender a identificar las dificultades del entorno que presentan estos pacientes y generar soluciones dentro del ámbito logopédico. Gestionar las tecnologías de la comunicación y la información. Conocer el origen y las bases teóricas del Sistema de Comunicación por Intercambiode Imágenes (PECS) Aprender las fases de las que se basa el sistema PECS y su propósito Saber seleccionar los candidatos para trabajar PECS y peculiaridades de su intervención en diferentes poblaciones. Resolución de dudas y otras cuestiones en la elaboración del trabajo.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Logopèdia [2500893]
Pla d'estudis: Grau en Logopèdia [1383]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
8 p, 129.9 KB

Anglès
9 p, 127.3 KB

Castellà
7 p, 125.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-07-12, darrera modificació el 2023-01-28



   Favorit i Compartir