Educació per a una Justícia Global [105057]
Bertran, Marta
Rifà Valls, Maria Montserrat
Ion, Georgeta
Sánchez Martí, Angelina
Agud Morell, Ingrid
Pàmies Rovira, Jordi
Díaz Vicario, Anna
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Education for a Global Justice
Título variante: Educación para una Justicia Global
Fecha: 2019-20
Resumen: L'objectiu d'aquest mòdul és presentar alguns dels principals debats i enfocaments per entendre els reptes en l'educació ciutadana i en la societat europea, així com per permetre als estudiants reflexionar de manera crítica sobre qüestions que promouen la inclusió social i escolar. Abordarem el tema de "Ciutadania global", evolució i present. Aprofundirem en com Europa forma 'Educació per a la ciutadania', discutint temes com la identitat i l'alteritat i revisant breument els reptes de la inclusió. Examinarem les trajectòries educatives dels migrants, les minories i els refugiats a Europa, i els factors d'èxit i narratives d'identitats migrants i educatives. Es contemplarà l'objectiu de l'educació a través d'una reconceptualització de com es pot utilitzar els coneixements i visió dels professors i els estudiants per tractar amb grups multiculturals, fomentar camins educatius positius, estratègies per desenvolupar el paper actiu dels estudiants i promoure-hi aules més democràtiques. Una de les eines que utilitzarem al llarg del curs és l'Índex per a la Inclusió (Booth i Ainscow, 2002) que ajuda els agents educatius a analitzar els temes tractats durant la setmana en la seva col·locació escolar. Competències: - Analitzar i interpretar críticament el concepte de ciutadania global i educació ciutadana a Europa - Identificar la participació a la institució com a clau per a l'educació ciutadana i la participació sociopolítica - Analitzar les trajectòries dels estudiants immigrants per construir una educació inclusiva. - Crear un entornd'aprenentatge inclusiu, creatiu i democràtic i incorporar l'aprenentatge cooperatiu al seu 1 - Crear un entornd'aprenentatge inclusiu, creatiu i democràtic i incorporar l'aprenentatge cooperatiu al seu ensenyament. - Participar en estratègies per millorar la participació activa dels alumnes en les aules de ciutadania.
Resumen: El propósito de este módulo es presentar algunos de los principales debates y enfoques para comprender los desafíos en la educación para la ciudadanía y en la sociedad europea, así como permitir a los estudiantes reflexionar críticamente sobre temas que promueven la inclusión social y escolar. Abordaremos el tema de 'Ciudadanía global', evolución y presente. Profundizaremos en la forma en que Europa da forma a la "Educación para la ciudadanía", discutiendo temas como la identidad y la otredad, y resumiremos brevemente los desafíos de la inclusión. Examinaremos las trayectorias educativas de los migrantes, las minorías y los refugiados en Europa, y los factores de éxito y narrativas de las identidades y la educación de los migrantes. El propósito de la educación se contemplará con una reconceptualización de cómo se puede utilizar para equipar a los maestros y estudiantes para que apliquen sus conocimientos y visión para tratar con grupos multiculturales, fomentar caminos educativos positivos, participar en estrategias para desarrollar el papel activo de los alumnos y promover Aulas más democráticas. Una de las herramientas que usaremos a lo largo del curso es el Índice de inclusión (Booth & Ainscow, 2002) que ayuda a los agentes educativos a analizar los problemas abordados durante la semana en su ubicación escolar. Objetivos de habilidades - los estudiantes pueden: - Analizar e interpretar críticamente el concepto de ciudadanía global y educación para la ciudadanía en Europa. - Identificar la participación en la institución como la clave para la educación ciudadana y la participación 1 - Identificar la participación en la institución como la clave para la educación ciudadana y la participación sociopolítica. - Analizar las trayectorias de los estudiantes inmigrantes para construir una educación inclusiva. - Crear un ambiente inclusivo, creativo y democrático de aprendizaje, e incorporar el aprendizaje cooperativo en su enseñanza. - Participar en estrategias para mejorar el papel activo de los alumnos en las aulas de ciudadanía para la participación.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Educació Primària [2500798]
Plan de estudios: Grau en Educació Primària [896]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
3 p, 98.0 KB

Anglès
3 p, 98.2 KB

Castellà
3 p, 98.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-07-12, última modificación el 2023-07-22



   Favorit i Compartir