Què ha passat aquí?. Aprenentatges significatius a la SD "Les nostres llengües"
Valdivia Font, Miquel
Femenia Pedrós, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Date: 2019
Description: 146 p.
Abstract: En aquest treball hem valorat la potencialitat significativa de la seqüència didàctica (SD) Les nostres llengües, que fou experimentada amb un grup de 1r d'ESO de l'Institut La Pineda de Badalona. És sabut que els aprenentatges són significatius quan (i) els materials són potencialment significatius i (ii) els alumnes estan predisposats a aprendre significativament. Per una banda, hem sotmès a anàlisi els materials confegits i la programació de la SD a partir de la bibliografia de referència i de l'experimentació de la SD. Per una altra banda, hem palesat la utilitat del joc com a eina d'intervenció socioeducativa en aules disruptives. Finalment, hem bastit l'anàlisi al voltant d'un petit estudi de cas d'un dels alumnes més disruptius del grup just per il·lustrar l'èxit en la intervenció docent i les motivacions de la recerca.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català.
Series: Facultat de Ciències de l'Educació: Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: masterThesis
Subject: Alumnes d'Educació secundària obligatòria--Actituds ; Actituds dels alumnes ; Alumnes -- Avaluació ; Estudiants -- Avaluació ; Avaluació educativa ; Educació -- Investigació ; Aprenentatge actiu ; Intervenció educativa ; Català -- Aspectes socials -- Badalona ; Castellà -- Ús lingüístic ; Llenguatge i llengües -- Variació ; Estudiants estrangers -- Badalona ; Canvi d'actitud ; Classe (Ensenyament) -- Conducció ; Psicologia pedagògica ; Jocs educatius ; Comunicació oral -- Educació secundària obligatòria ; Competència comunicativa ; Psicologia

adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/358669


Adreça original
146 p, 40.8 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations

 Record created 2019-07-16, last modified 2019-07-30



   Favorit i Compartir