Academic Writing in L2 English: A Look at Schematic and Discursive Features of Research Articles
Sánchez Muñoz, Marvin
Oliver del Olmo, Sònia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Date: 2019
Description: 46 pag.
Abstract: This dissertation explores several macrostructural and microlinguistic features of research articles. In order to get at them, first, the difference between speech and writing is provided. Then, it is argued how writing abilities can be acquired. A following section discusses the workings of academic writing. It is understood that texts differ depending on their genre. In this sense, the genre of research articles is chosen, and eight disciplines are identified. From there, the aforementioned macrostructural and microlinguistic features shared across these disciplines are explored. Findings show that paragraph structure initiated by a topic sentence is crucial. Linkers are also essential, as well as the passive voice, nominalisation and hedging.
Abstract: Aquesta tesis explora varis aspectes macroestructurals i microlingüístics pertinents a articles de recerca. Per a arribar-hi, primer s'esmenen les diferències entra la parla i l'escriptura i s'explora com es poden adquirir habilitats en aquest últim codi. Després es descriuen els mecanismes de l'anglès acadèmic. S'entén que els texts varien depenent del gènere. En aquest sentit, s'escull el gènere d'articles de recerca, i s'identifiquen vuit disciplines. A partir d'aquí, s'exploren aspectes macrostructurals i microlingüístics compartits per les diferents disciplines. Els resultats mostren que és crucial una estructura de paràgraf iniciat per una oració temàtica, com també ho són els connectors, la veu passiva, nominalització i els atenuadors retòrics.
Abstract: Esta tesis explora varios aspectos macroestructurales y microlingüísticos pertinentes a los artículos académicos. Para poder concretar, primero se mencionan las diferencies entra el habla y la escritura i se explora como se pueden adquirir habiidades en este segundo código. Después se describen los mecanismos del inglés académico. Se entiende que los textos varían dependiendo del género. En este sentido, se escoge el génereo de artículos de investigación, y se identifican ocho disciplinas. De aquí, se exploran aquellos aspectos de macroestructura y microlingüísticos que se comparten entre estas disciplinas. Los resultados muestran que es crucial una estructura de párrafo iniciada por una oración temática. También son esenciales los conectores, y es frecuente la voz pasiva, la nominalización y los atenuadores retóricos.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès.
Studies: Estudis anglesos [2500245]
Study plan: Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]
Document: bachelorThesis ; Text
Subject: Academic writing ; Microlinguistic Features ; Genre Analysis ; Inglés Académico ; Características Microlingüísticas ; Análisis del Género ; Anglès Acadèmic ; Característiques Microlingüístiques ; Anàlisis del Gènere



46 p, 876.6 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Philosophy and Letters

 Record created 2019-07-22, last modified 2019-07-24



   Favorit i Compartir