El dibuix a classe de ciències : una eina modelitzadora i avaluadora
Martinez Martinez, Andrea
Canet Pladevall, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Date: juny 2019
Description: 46 p.
Abstract: El present treball analitza el recurs del dibuix a la classe de ciències com a una potent eina modelitzadora i la coavaluació d'aquest dibuix com a eina d'aprenentatge. Les dades es van recollir en un institut públic de Santa Coloma de Gramenet. L'estudi es basa en dibuix d'una connexió sinàptica que va dur a terme l'alumnat a partir de la lectura d'un text descriptiu. Els aprenents després de realitzar el dibuix van avaluar el resultat d'un dels seus companys tenint en compte una rúbrica d'avaluació, posteriorment el docent va avaluar cadascuna de les mostres independentment. L'anàlisi dut a terme intenta determinar les dificultats de l'alumnat per fer un dibuix a partir de la lectura d'un text i determinar si la coavaluació és una tècnica efectiva per l'aprenentatge.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català.
Series: Facultat de Ciències de l'Educació: Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: masterThesis
Subject: Lectura -- Comprensió ; Comunicació visual ; Dibuix -- Aplicacions científiques ; Il·lustració científica ; Il·lustracions, imatges, etc ; Art i ciència ; Ciències naturals -- Educació secundària obligatòria ; Sinapsi ; Educació -- Experiències ; Educació secundària obligatòria ; Interacció educativa ; Avaluació educativa -- Catalunya ; Ensenyament -- Mètodes actius ; Aprenentatge actiu ; Estratègies d'aprenentatge ; Psicologia de l'aprenentatge ; Psicologia pedagògica ; Psicologia

adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/359735


Adreça original
46 p, 1.4 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations > Education Sciences. Master Theses

 Record created 2019-07-30, last modified 2019-08-03



   Favorit i Compartir