Motiver des adolescents : apports des activités ludiques en cours de FLE
Schramm, Julia
Venaille, Caroline
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Date: juny 2019
Description: 73 p.
Abstract: Ce mémoire de fin de master traite de la place qu'occupent les activités ludiques pour favoriser la motivation d'apprenants adolescents en cours de Français Langue Étrangère (FLE). Il repose sur une étude de recherche-action menée dans un collège-lycée public catalan auprès d'un groupe d'apprenants de FLE de 15-16 ans. Ce travail donne matière à réflexion sur le ludique comme atout motivant dans l'apprentissage du FLE. Il ressort en effet de cette étude mixte, quantitative et qualitative, que la motivation d'apprenants adolescents est difficilement analysable mais que l'emploi de certaines activités ludiques permet clairement de la susciter.
Abstract: Aquest treball final de màster tracta del lloc que ocupen les activitats lúdiques per a fomentar la motivació d'alumnes adolescents de Francès com a Llengua Estrangera (FLE). Es basa en un estudi d'investigació-acció realitzat en un institut públic català amb un grup d'aprenents de FLE de 15-16 anys. Aquest treball permet reflexionar sobre allò lúdic com a element motivador en l'aprenentatge del FLE. A partir d'aquest estudi mixt, quantitatiu i qualitatiu, es desprèn que la motivació dels adolescents és difícil d'analitzar, però que l'ús de determinades activitats lúdiques permet clarament suscitar-la.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Series: Facultat de Ciències de l'Educació: Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: masterThesis
Subject: Francès -- Ensenyament ; Motivació en l'educació ; Emocions en els adolescents ; Alumnes - Psicologia ; Aprenentatge actiu ; Jocs educatius ; Jocs -- Educació secundària obligatòria ; Educació secundària obligatòria ; Avaluació educativa -- Catalunya ; Interacció educativa ; Classe (Ensenyament)-- Conducció ; Psicologia de l'educació ; Psicologia pedagògica ; Psicologia

adreça alternativa: https://hdl.handle.net/2072/359801


Adreça original
73 p, 2.3 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations > Education Sciences. Master Theses

 Record created 2019-07-30, last modified 2019-08-01



   Favorit i Compartir