Desenvolupament d'una aplicació web per al micro-aprenentatge (μLearning)
Ribas Garcia, Elliot
Bartrina Rapesta, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Título variante: Desarrollo de una aplicación web para el micro-aprendizaje (μLearning)
Título variante: Development of a web application for the micro-learning (μLearning)
Fecha: 2019-07-01
Resumen: Davant de l'ús creixent de tecnologies a les aules, l'ensenyament es troba en la necessitat d'evolucionar amb l'ajut de noves eines i metodologies que s'adaptin al context actual. En aquest projecte s'ha desenvolupat μLearning, una aplicació web per al micro-aprenentatge a partir de la resolució de qüestionaris sobre els continguts de les assignatures d'un pla d'estudis universitari. Amb el desenvolupament d'aquest projecte, doncs, s'ha obtingut una aplicació funcional que es presenta com una eina docent innovadora, complementària a les classes presencials. μLearning ofereix als professors la possibilitat de validar i avaluar l'assoliment dels coneixements explicats a les seves assignatures, i als alumnes una manera de seguir el transcurs d'una assignatura i millorar el seu aprenentatge més enllà de la universitat.
Resumen: Ante el uso creciente de tecnologías en las aulas, la educación se encuentra en la necesidad de evolucionar con la ayuda de nuevas herramientas y metodologías que se adapten al contexto actual. En este proyecto se ha desarrollado μLearning, una aplicación web para el micro-aprendizaje a partir de la resolución de cuestionarios sobre los contenidos de las asignaturas de un plan de estudios universitario. Así pues, con el desarrollo de este proyecto se ha obtenido una aplicación funcional que se presenta como una herramienta docente innovadora, complementaria a las clases presenciales. μLearning ofrece a los profesores la posibilidad de validar y evaluar la interiorización de los conocimientos explicados en sus asignaturas, y a los alumnos una manera de seguir el transcurso de una asignatura y mejorar su aprendizaje más allá de la universidad.
Resumen: Due to the increasing use of technologies in classrooms, teaching is in the need to evolve with the help of new tools and methodologies that can adapt to the current context. In this project, μLearning has been developed, a web application for the micro-learning based on the resolution of quizzes about the contents of the subjects in the syllabus of a university course. Thus, with the development of this project, a functional application has been obtained, presented as being an innovative teaching tool, complementary to face-to-face classes. μLearning offers both teachers the possibility to validate and evaluate the knowledge achieved at their subjects, and students a way to follow the course of a subject and improve their learning outside the university.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Plan de estudios: Enginyeria Informàtica [958]
Documento: bachelorThesis ; Text
Área temática: Menció Tecnologies de la Informació
Materia: Desenvolupament web ; Aplicació web ; Disseny responsiu ; Java ; Spring Framework ; Thymeleaf ; Ludificació ; Innovació docent ; Desarrollo web ; Aplicación web ; Diseño responsivo ; Ludificación ; Innovación docente ; Web development ; Web application ; Responsive design ; Gamification ; Teaching innovation



14 p, 921.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Escuela de Ingeniería. TFG

 Registro creado el 2019-08-27, última modificación el 2020-10-31



   Favorit i Compartir