Publicació: |
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Edicions UAB. Universitat Autònoma de Barcelona, 2007 |
Resum: |
Aquest capítol aborda, amb una certa perspectiva històrica, l'estudi dels grups de comunicació des del punt de vista de la concentració mediàtica i cultural de caire empresarial existent a l'àmbit català. S'identifiquen aquests grups (transnacionals, espanyols i autòctons), les xifres de facturació i les estratègies d'integració vertical i diversificació horitzontal. Així mateix, l'autor avança diverses claus per intentar perfilar el futur immediat del sector comunicatiu al Principat. |
Ajuts: |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2005/SGR-00181
|
Nota: |
Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La quarta edició, corresponent al bienni 2005‒2006, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini de Gas Natural SDG; la col·laboració de la Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra (UNICA-UPF), el Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi (GRISS-UAB), la Diputació de Barcelona, l'Observatori de la Comunicació Local (OCL InCom-UAB) i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB); i com a subscriptors institucionals el Consell de l'Audiovisual de Catalunya, la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió i RTVE-TVE Catalunya. |
Nota: |
En el marc del Grup d'Estudis Internacionals de Televisió (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca per la Generalitat de Catalunya per al període 2005-2008 (Referència de concessió 2005 SGR 00181). |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Català |
Col·lecció: |
Edicions UAB; 1 |
Document: |
Capítol de llibre |
Matèria: |
Comunicació ;
Catalunya ;
Grups de comunicació |
Publicat a: |
Informe de la comunicació a Catalunya, 2007, p. 121-142, ISSN 2014-2773 |