Els grups de comunicació
Díez Jiménez, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)

Publicación: Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2015
Resumen: El present capítol analitza el sistema comunicatiu català des del punt de vista de les empreses i grups de comunicació que hi actuen, parant especial atenció en les que tenen seu al Principat. El text s'obre amb un apartat de contextualització sobre la situació econòmica que ha caracteritzat el bienni. Posteriorment s'identifiquen els principals actors empresarials de la comunicació a Catalunya i s'aporten dades que permeten apreciar-ne la dimensió econòmica (ingressos d'explotació, resultats de l'exercici, actius totals, plantilla). També s'analitza l'estructura de la propietat, posant el focus en la composició de l'accionariat i les empreses en què participen. Per acabar, ens fixem en els actius mediàtics, per tal de descriure les activitats que desenvolupen i els sectors de negoci que abasten, la qual cosa ens permet observar el grau de diversificació dels grups de comunicació.
Ayudas: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2014/SGR-01594
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2014/SGR-0029
Nota: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La vuitena edició, corresponent al bienni 2013-2014, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya; el patrocini de Gas Natural Fenosa; la subscripció institucional de l'Ajuntament de Barcelona, el Col·legi de Periodistes de Catalunya i la Societat Catalana de Comunicació (filial de l'Institut d'Estudis Catalans); i la col·laboració científica del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura (Fundacc), ComScore, InfoAdex, i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB).
Nota: En el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2014-2016 (Referència de concessió 2014 SGR 01594).
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Colección: Lexikon Informes ; 4
Documento: Capítol de llibre
Materia: Comunicació ; Catalunya ; Grups de comunicació
Publicado en: Informe de la comunicació a Catalunya, 2015, p. 45-59, ISSN 2014-2773

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/214078


15 p, 807.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Grupo de Investigación en Estructura y Políticas de Comunicación Daniel Jones
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Instituto de la Comunicación de la Universidad Autónoma de Barcelona (InCom-UAB)
Libros y colecciones > Capítulos de libros

 Registro creado el 2019-10-17, última modificación el 2025-09-08



   Favorit i Compartir