Homero abanderado : "Il ritorno d'Ulisse in patria", las mujeres, el libertinaje y la defensa de la fe en la Venecia de la Edad Moderna
Knippschild, Silke (University of Bristol)

Additional title: Homer abanderat : "Il ritorno d'Ulisse in patria", les dones, el llibertinatge i la defensa de la fe a la Venècia de l'Edat Moderna
Additional title: Homer to the Defense : "Il Ritorno d'Ulisse in Patria", Women, Libertinage and the Defense of Faith in Modern Age Venice
Date: 2017
Abstract: En la Venecia de la Edad Moderna, la Accademia degli Incogniti tenía que defenderse contra acusaciones de libertinaje. Con este objetivo, los Incogniti realizaron la ópera Il ritorno d'Ulisse in patria para demostrar su conformismo político y su adherencia a modelos de conducta femenina tradicionales. Este ensayo investiga la reciente invención de la ópera pública en el Carnaval veneciano, Il ritorno de Monteverdi y la recepción de las obras de Homero en Venecia. Por primera vez se analiza la trasformación de la fuente homérica y se clarifica de este modo la posición frecuentemente mal interpretada de la Accademia sobre las mujeres y el libertinaje.
Abstract: A la Venècia de l'Edat Moderna, l'Accademia degli Incogniti havia de defensar-se contra acusacions de llibertinatge. Amb aquest objectiu, els Incogniti van fer l'òpera Il ritorno d'Ulisse in patria per demostrar el seu conformisme polític i la seva adherència a models de conducta femenina tradicionals. Aquest assaig investiga la recent invenció de l'òpera pública en el Carnaval venecià, Il ritorno de Monteverdi i la recepció de les obres d'Homer a Venècia. Per primer cop s'analitza la transformació de la font homèrica i s'aclareix d'aquesta manera la posició freqüentment mal interpretada de l'Accademia sobre les dones i el llibertinatge.
Abstract: In Early Modern Venice, the Accademia degli Incogniti needed to defend itself against accusations of libertinage. In order to do so, the Incogniti created the opera Il Ritorno d'Ulisse in Patria, ostensibly based on Homer's Odyssey, which transformed the source in order to broadcast traditional contemporary morals and to present female role models, thus underlining the conformist values of the maligned Incogniti. This paper discusses the recently invented public opera in Venetian Carnival, Monteverdi's Il Ritorno, and the reception of Homer in Venice. It analyses for the first time the transformation of the source and clarifies the often misunderstood position of the Accademia towards women and libertinage.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Ópera ; Monteverdi ; Recepción ; Homero ; Conducta femenina tradicional ; Accademia degli incogniti ; Òpera ; Recepció ; Homer ; Opera ; Reception ; Traditional female role model
Published in: Faventia, Vol. 39 (2017) , p. 67-89 (Articles) , ISSN 2014-850X

Adreça original: https://revistes.uab.cat/faventia/article/view/v39-knippschild
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Faventia/article/view/373260


24 p, 426.0 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Faventia
Articles > Research articles

 Record created 2020-02-15, last modified 2021-12-11



   Favorit i Compartir