Resum: |
Quins són els reptes de l'ensenyament de les ciències socials i de l'educació per a la ciutadania? Per contestar aquesta pregunta hauríem de pensar quina ciutadania volem educar, quin professorat volem formar i quin futur volem construir. En un món global on les tecnologies de la informació, de la comunicació i dels intercanvis són cada dia més avançades, els problemes socials relacionats amb la pobresa, la manca de democràcia, la desigualtat, les injustícies o els conflictes bèl·lics semblen augmentar. En aquest context, l'ensenyament de les ciències socials ha de ser un instrument de reflexió sobre la justícia social i per a l'acció social, una crida a la consciència histèrica com a consciencia crítica de la ciutadania, una aportació essencial per a la millora de la salut democràtica. En aquest llibre hi trobareu experiències educatives d'educació primària, secundària i universitària. També hi trobareu recerques realitzades en totes les etapes educatives, que ens ajuden a pensar la innovació en l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la historia, per formar una ciutadania democràtica crítica, competent per interpretar els problemes i els conflictes socials, responsable i compromesa amb el canvi social. |