Google Scholar: citations
Evaluación de una experiencia de aula con un diseño basado en la teoría de la elaboración
Macías, Ascensión (Universidad Nacional de San Juan (San Juan, Argentina))
Maturano, Carla Inés (Universidad Nacional de San Juan (San Juan, Argentina))
Castro, José I. (Universidad Nacional de San Juan (San Juan, Argentina))

Date: 1997
Abstract: This work proposes a model of a curricular design in Physics and its application in the classroom. It is developed according to the guidelines of the elaboration theory and it is put into practice in a basic university course. It includes an analysis of the structure of knowledge and an organization of the contents involved at different levels. Besides, it provides information about what and how to teach and what and how to evaluate. The results achieved in the classroom according to what is prescribed in this design about Waves and Sound are analyzed and discussed in this paper.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Disseny curricular ; Ensenyament-aprenentatge ; Teoria de l'elaboració ; Model constructivista de l'aprenentatge escolar ; Mapes conceptuals ; Tests
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 131-140, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21484
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v15-n1-macias-maturano-castro
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4197


10 p, 370.4 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2007-12-17, last modified 2022-02-19



   Favorit i Compartir