Scopus: 2 cites, Google Scholar: cites
Development of educational materials for chronic patients and families
Navarro Rubio, M. D. (Hospital Sant Joan de Déu (Manresa))
Gálvez-Hernández, Pablo (Institut Català de la Salut. Servei d'Atenció Primària del Vallès Oriental)
González-de Paz, Luis (Centro de Salud de Les Corts (CAPSBE))
Virumbrales Cancio, M. (Universitat Internacional de Catalunya. Facultat de Medicina)
Borrás Santos, Alícia (Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental)
Santesmases Masana, Rosalia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Real, J. (Universitat Internacional de Cataluña. Institut Albert J. Jovell de Salut Pública y Pacients)
Amo, Isabel (Universitat Internacional de Cataluña. Institut Albert J. Jovell de Salut Pública y Pacients)
Macías, F. (Universitat Internacional de Catalunya. Facultat de Medicina)
Universitat Autònoma de Barcelona

Títol variant: Desarrollo de materiales educativos para pacientes crónicos y familiares
Data: 2019
Resum: Low literacy can difficult the use of information needed to take appropriate decisions in healthcare. This situation is associated with poorer treatment adherence, lower health outcomes and higher mortality among the population and, specifically, the elderly. It is essential that information can be understood by patients and families. This article aims to present the existing international recommendations for the design and development of educational materials and resources to chronic patients and families. This process encompasses the involvement of patients at various levels during the development process of the materials, the adaptation of the format and content to the level of understanding of the patient as well as their participation in the evaluation process. Educational materials that have been developed in collaboration with patients are more adapted to their context and promote positive changes in their health.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Self-management ; Chronic illness ; Health literacy ; Educational materials
Publicat a: Educacion Medica, Vol. 20 Núm. 6 (noviembre 2019) , p. 341-346, ISSN 1575-1813

DOI: 10.1016/j.edumed.2018.03.020


6 p, 410.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències de la salut i biociències > Institut de Recerca Sant Pau
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2020-06-03, darrera modificació el 2023-11-29



   Favorit i Compartir