| Home > Research literature > Bachelor's degree final project > Rendimientos de la educación en España |
| Date: | 2020 |
| Description: | 33 pag. |
| Abstract: | This paper examines educational attainment levels in Spain, using information from ECES-2014, also analyse the human capital hypothesis versus the signalling hypothesis. Using Mincer equation with the method of ordinary least squares (OLS) and the decomposition technique Blinder-Oaxaca, this paper analyses the differences between men and female wages. I am concluding that the human capital theory and the "residual" part of Blinder-Oaxaca explains the wage differentials in Spain. |
| Rights: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. |
| Language: | Castellà |
| Studies: | Economia [2501573] |
| Study plan: | Grau en Economia [952] |
| Document: | Treball final de grau ; Text |
| Subject: | Educational attainment levels ; Hman capital ; Signaling hypothesis ; Mincer equation ; Blinder-Oaxaca |
TFG 33 p, 1.4 MB |
Pòster 1 p, 176.6 KB |