Psicologia Evolutiva II [102549]
Castelló Tarrida, Antoni
Cladellas Pros, Ramón
Arozarena Cañamares, Maria Esther
Padros Castells, Marta
Peralta Serrano, Alicia
Martorell Soldevila, Nuria
Cirera Amores, Maria Carme
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Título variante: Developmental Psychology II
Título variante: Psicología Evolutiva II
Fecha: 2020-21
Resumen: Contextualització L'objectiu principal de l'assignatura és el de proporcionar uns coneixements teòrics i pràctics sobre els processos cíclics (d'estabilització i de canvis) en els àmbits de socialització, de desenvolupament emocional, afectiu-sexual, d'identitat i de valors morals. Es donaran a conèixer les principals qüestions que es plantegen dins la Psicologia Evolutiva aportant-hi algunes de les teories amb les quals s'interpreta actualment el desenvolupament humà al llarg del seu cicle vital. 1 Objectius formatius de l'assignatura Quan l'estudiant acabi l'assignatura serà capaç de: Relacionar els diferents factors socials, històrics i culturals que possibiliten el desenvolupament de la persona i descriure els processos. Reconèixer diferents pràctiques de socialització i relacionar-les amb els contextos on tenen lloc. Família, escola, amics, mitjans de comunicació i les noves tecnologies Identificar els condicionants culturals del desenvolupament, així com les arrels i metes culturals de les pràctiques educatives. Conèixer la diversitat funcional en el desenvolupament. Identificar els processos de construcció del gènere i la identitat a travès de la infància i l'adolescència. Identificar els procesos en la construcció de les etapes vitals. Identificar elements de les diverses dimensions de la parella i de les relacions de parella: afecte, comunicació, gestió del sistema i regles. Conèixer els processos biopsicosocials de l'envelliment. Utilitzar l'entrevista com a procediment de recerca d'informació vàlida per l'anàlisi del desenvolupament humà. Construir històries de vida i analitzar els processos evolutius corresponents. Seleccionar i utilitzar els recursos comunicatius orals i escrits convenients i el treball en grup.
Resumen: Contextualización El objetivo principal de la asignatura es el de proporcionar unos conocimientos teóricos y prácticos sobre los procesos cíclicos (de estabilización y de cambios) en los ámbitos de socialización, de desarrollo emocional, afectivo-sexual, de identidad y de valores morales . Se darán a conocer las principales cuestiones que se plantean en esta disciplina aportando algunas de las teorías con las que se interpreta actualmente el desarrollo humano a lo largo de su ciclo vital. 1 Objetivos formativos de la asignatura Cuando el estudiante termine la asignatura será capaz de: Relacionar los diferentes factores sociales, históricos y culturales que posibilitan el desarrollo de la persona y describir los procesos. Reconocer diferentes prácticas de socialización y relacionarlas con los contextos donde tienen lugar. Familia, escuela, amigos, medios de comunicación y las nuevas tecnologías Identificar los condicionantes culturales del desarrollo, así como las raíces y metas culturales de las prácticas educativas. Conocer la diversidad funcional en el desarrollo. Identificar los procesos de construcción del género y la identidad a través de la infancia y la adolescencia. Identificar los procesos en la construcción de las etapas vitales. Identificar elementos de las diversas dimensiones de la pareja y de las relaciones de pareja: afecto, comunicación, gestión del sistema y reglas. Conocer los procesos biopsicosociales del envejecimiento. Utilizar la entrevista como procedimiento de búsqueda de información válida para el análisis del desarrollo humano. Construir historias de vida y analizar los procesos evolutivos correspondientes. Seleccionar y utilizar los recursos comunicativos orales y escritos convenientes y el trabajo en grupo.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Psicologia [2502443]
Plan de estudios: Grau en Psicologia [954]



Català
6 p, 110.3 KB

Anglès
6 p, 109.3 KB

Castellà
6 p, 110.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2020-07-24, última modificación el 2020-08-01



   Favorit i Compartir