A Zombie Apocalypse : developmental stages in L2 learners' interactional skills when working in small groups
Cervera Rovira, Núria
Escobar Urmeneta, Cristina
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Date: 2020
Description: 54 p.
Abstract: This paper focuses on learners' talk while doing group work in grade 8 of secondary education in Catalonia. It aims to gain understanding of the interactional strategies deployed by the students as they try to reach an agreement. The basis of the study is Mercer's definition of exploratory talk, as well as Storch's concept of equality and her patterns of interaction. The analysis reveals that the groups observed show distinct proficiency levels in their deployment of interactional strategies. The study concludes with a pedagogical proposal designed in collaboration with Algueró 2020 so that the activity can be improved for future occasions.
Abstract: Aquest treball es centra en la parla dels estudiants de segon d'ESO a Catalunya mentre duen a terme el treball en grup. L'article intenta entendre millor les estratègies interaccionals utilitzades pels estudiants mentre intenten arribar a un acord. La base de l'estudi és la definició de conversa exploratòria oferta per Mercer, així com també el concepte d'igualtat de Storch i els seus patrons d'interacció. L'anàlisi demostra que els grups observats mostren diversos nivells de domini en el seu desplegament d'estratègies interaccionals. L'estudi conclou amb una proposta pedagògica dissenyada conjuntament amb Algueró 2020 per tal que l'activitat pugui ser millorada en futures ocasions.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès
Series: Facultat de Ciències de l'Educació: Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: Treball de fi de postgrau
Subject: Educació secundària obligatòria ; Catalunya ; Anglès ; Interacció didàctica ; Aprenentatge actiu ; Treball de grup en educació ; Decisió, Presa de ; Grups ; Anàlisi de la conversa ; Anàlisi del diàleg ; Anàlisi del discurs ; Comunicació oral ; Interactional competence ; Collaboration ; Classroom-Based ; Research ; Exploratory Talk ; Equality



54 p, 1.4 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations > Education Sciences. MT

 Record created 2020-07-26, last modified 2023-11-10



   Favorit i Compartir