L1 use in group interaction in EFL classes
Bermejo Cruz, Claudia
Dooly Owenby, Melinda
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials

Data: Juny 2020
Descripció: 58 p.
Resum: This research paper analyzes the first language (L1) interactions of 14 students, aged between 14 and 15 years, assembled in groups to accomplish 3 different collaborative and interactional tasks, such as writing, reading and grammar-based tasks in an EFL class. The data were gathered in a state secondary school located in an upper-middle class neighborhood of Barcelona, through the use of recorded videos. The L1 interactions employed by the students in group are analyzed to determine the functions of the L1. This paper also examines if the L1 functions observed are beneficial or a potential obstacle to learn the second language. Findings show that using the first language in EFL classes has social and cognitive benefits and it contributes to second language learning.
Resum: Aquest document de recerca analitza les interaccions en la primera llengua (L1) de 14 estudiants, d'entre 14 i 15 anys, reunits en grups per realitzar 3 tasques col·laboratives i interaccionals diferents, com ara tasques d'expressió escrita, comprensió escrita i gramàtica en una classe d'anglès com a llengua estrangera (EFL). Les dades es van recollir en un institut públic d'un barri de classe mitjana-alta de Barcelona, fent ús de gravacions de vídeo. Les interaccions en L1 dels alumnes s'han analitzat amb l'objectiu de determinar les funcions que la L1 pot tenir. Amb aquest document també s'examina si les funcions de la L1 són beneficioses o un possible obstacle per aprendre la segona llengua. Els resultats mostren que fer servir la primera llengua en una classe d'anglès com a llengua estrangera té beneficis socials i cognitius i, per tant, contribueix a l'aprenentatge de la segona llengua.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Educació secundària obligatòria ; Catalunya ; Anglès ; Avaluació ; Llengua segona ; Adquisició ; Investigació ; Llenguatge i educació ; Aspectes socials ; Interacció didàctica ; L1 use ; Second language learning ; Group interaction ; EFL



58 p, 697.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2020-07-26, darrera modificació el 2023-11-10



   Favorit i Compartir