The Bright side of social media : the use of Instagram as a learning tool in the English classroom in the Catalan secondary school context
Laguna García, Sara
Lorenzo Galés, Maria Nieves
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials

Data: Juny 2020
Descripció: 42 pag.
Resum: This Master's dissertation aims to explore the use of a social networking site such as Instagram as a learning tool in the English classroom, specifically in the Catalan secondary school context. In order to conduct the research, the implementation of a nine- session teaching unit (in a 4th of ESO class) was analyzed. The unit, titled "The Bright Side of Social Media," had as its final product the creation of a class Instagram account. The study is focused on three main aspects: how using Instagram reflects on the students' learning progress, how it affects their motivation to learn and use the language, and how this motivation is boosted by the fact that English is the predominant lingua franca online and in turn by their exposure to cultural awareness.
Resum: Aquest treball de fi de Màster té com a objectiu explorar l'ús d'una xarxa social com l'Instagram com a eina d'aprenentatge a l'aula d'anglès; concretament en el context d'un Institut d'Educació Secundària a Catalunya. Per tal d'executar la recerca, s'ha analitzat la implementació d'una unitat didàctica de 9 sessions en una classe de 4t d'ESO. La unitat, titulada ''The Bright Side of Social Media'', té com a producte final la creació d'un compte Instagram per a la classe. L'estudi ha estat enfocat en tres aspectes principals: de quina forma utilitzar Instagram es veu reflexat en el progress de l'alumnat, com afecta en la seva motivació per aprendre i utilitzar la llengua, i si aquesta motivació es fomenta gràcies al fet que l'anglès sigui la llengua franca predominant a internet i per tant a la seva exposició a la consciència cultural.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Educació secundària obligatòria ; Catalunya ; Anglès ; Xarxes socials en línia ; Instagram (Recurs electrònic) ; Internet en l'educació ; Tecnologia educativa ; Educació i tecnologia ; Social Networking Sites (SNSs) ; Instagram ; Cultural Awareness ; English as Lingua Franca ; Transmedia Literacy ; Transmedia Skills



42 p, 2.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2020-07-27, darrera modificació el 2023-11-10



   Favorit i Compartir