Coteaching in Foreign Language Education (FLE) Contexts : a narrative of a coteaching experience
Terès Arcarons, Clara
Escobar Urmeneta, Cristina
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials

Fecha: juny 2020
Descripción: 52 pag.
Resumen: This thesis aims to narrate a coteaching experience in real context during an internship period in a Catalan high-school. This narration exposes how the interns implemented a predesigned TeachingUnit in a ninth-grade classroom as well as its challenges and opportunities encountered in this implementation. The theoretical framework of this paper presents the common types, benefits, and drawbacks of this educational methodology. Additionally, it shows coteaching's modalities implemented during the Teaching Unit's lessons in order to set the baseline of this research. Video, voice recordings and teachers' notes are collected to contextualize the description of the experience. These data helped to conclude that having three teachers in the classroom can be beneficial not only for students but also for teachers. Common coteaching challenges can be overcomed when establishing open communication, good organization and working together to achieve a common goal. Time management, assessment, grading, and students and teachers' readiness can no longer be seen as obstacles when collaborative teaching is a school-wide project in which teachers and students feel included and as a part of the center. For this innovative projects to be successful, they should also receive the administration's assistance to create a bigger impact in the Catalan education system.
Resumen: Aquesta tesi té com a objectiu narrar una experiència de codocència viscuda en un context real durant el període de pràctiques en un institut Català. La narració exposa com les estudiants de pràctiques van implementar una unitat didàctica prèviament dissenyada en una classe de quart d'ESO, alhora que mostra els reptes i oportunitats que se'n van derivar. El marc teòric d'aquest treball presenta els tipus, beneficis i inconvenients d'aquesta pràctica docent. A més, mostra les modalitats adoptades durant la implementació de la unitat didàctica per elaborar el punt de partida d'aquest estudi. Per tal de contextualitzar l'experiència, s'han utilitzat les dades més rellevants d'entre gravacions de veu i video i notes del professorat de pràctiques. Aquest material ha ajudat a concloure que tenir tres docents dins l'aula pot ser beneficiós no només per als estudiants sinó per a les professores. Els reptes més comuns de la codocència es poden superar establint una comunicació oberta, una bona organització i treballant juntes cap a un objectiu comú. La gestió del temps, l'avaluació, les qualificacions i la disposició tant d'alumnes com del professorat ja no es poden veure com a obstacles si la docència col·laborativa forma part d'un projecte escolar. Aquest projecte global ha d'acollir els mestres i estudiants i ha de tenir el recolzament de l'administració per tal de ser exitós. El reforçament d'aquesta ajuda pot generar un impacte encara major en el sistema educatiu Català.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Colección: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Documento: Treball de fi de postgrau
Materia: Educació Secundària Obligatòria ; Anglès ; Educació secundària obligatòria ; Docència en equip ; Pràctiques pedagògiques ; Comunicació en educació ; Treball de grup en educació ; Coteaching ; Collaboration ; Experience ; Teaching unit ; Lead ; Assistant ; Observer



52 p, 1.4 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de investigación y proyectos de final de carrera > Ciencias de la Educación. TFM

 Registro creado el 2020-07-27, última modificación el 2022-05-01



   Favorit i Compartir