Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Delirium poeticum : transgresión lírica y perspectiva subjetiva en el drama Los ojos de la noche del grupo teatral "Manojo de Calles"
Risso Nieva, José María (Universidad Nacional de Tucumán)

Títol variant: Delirium poeticum : Lyrical Transgression and Subjective Perspective in the Play Los ojos de la noche by the Theater Group "Manojo de Calles"
Títol variant: Delirium poeticum : transgressió lírica i perspectiva subjectiva al drama Los ojos de la noche del grup teatral "Manojo de Calles"
Data: 2020
Resum: "Manojo de Calles" es un grupo teatral de Tucumán, provincia del noroeste de Argentina, volcado en la experimentación escénica. La etapa poética inicial (1993-1998) queda definida por la apropiación de temas de la tradición clásica. El drama Los ojos de la noche, como último eslabón del proceso, concreta la recepción del pasado grecolatino en el marco de dos condiciones: la emergencia de la transgresión lírica y la instauración de la perspectiva subjetiva. Este planteo conlleva la disolución del hipotexto e inscribe la propuesta en la tipología del "drama lírico" o "teatro estático".
Resum: "Manojo de Calles" is a theater group from Tucumán, province of the northwest of Argentina, interested in scenic experimentation. The initial poetic stage (1993-1998) is defined by the appropriation of themes from the classical tradition. The play Los ojos de la noche, the last work of the stage, makes the reception of Greco-Latin past through two conditions: the emergence of lyrical transgression and the establishment of the subjective perspective. This proposal dissolves the hypotext and inscribes the play in the typology of "lyrical drama" or "static theater".
Resum: "Manojo de Calles" és un grup teatral de Tucumán, província del nord-oest de l'Argentina, bolcat en l'experimentació escènica. L'etapa poètica inicial (1993-1998) queda definida per l'apropiació de temes de la tradició clàssica. El drama Los ojos de la noche, com a última baula del procés, concreta la recepció del passat grecollatí en el marc de dues condicions: l'emergència de la transgressió lírica i la instauració de la perspectiva subjectiva. Aquest plantejament comporta la dissolució de l'hipotext i inscriu la proposta en la tipologia del "drama líric" o "teatre estàtic".
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Tradición clásica ; Teatro experimental ; Transgresión lírica ; Perspectiva subjetiva ; Classical tradition ; Experimental theater ; Lyrical transgression ; Subjective perspective ; Tradició clàssica ; Teatre experimental ; Transgressió lírica ; Perspectiva subjectiva
Publicat a: Mitologías hoy, Vol. 22 (2020) , p. 407-424 (Miscel·lània) , ISSN 2014-1130

Adreça original: https://revistes.uab.cat/mitologias/article/view/v22-risso
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/mitologias/article/view/378307
DOI: 10.5565/rev/mitologias.703


18 p, 879.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Mitologías hoy
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2020-12-29, darrera modificació el 2022-02-05



   Favorit i Compartir