Data: |
1992 |
Resum: |
The aim of this article is to present some of the conclusions reached at the clinical research of the development and learning of the notion of acceleration in teenagers between 11 and 16. From the results therein obtained we gather conclusions that concern teaching implicitly. As a criterion to accede to the understanding of acceleration we tried its comprehension from a kinetic approach (AV/At). By means of three experiments we show the difficulties with which the students met to understand the concept of acceleration. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Entrevistes clíniques ;
Concepte de posició ;
Acceleració ;
Velocitat ;
Força ;
Cinemàtica ;
Dinàmica |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 63-72, ISSN 2174-6486 |