Google Scholar: citas,
Music as a tool for foreign language learning in Early Childhood Education and Primary Education : Proposing innovative CLIL Music teaching approaches
Torras Vila, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona)

Fecha: 2021
Resumen: The present paper aims at promoting pedagogical reflection by providing the theoretical foundations on the connections between foreign language learning (FLL) and music, which shapes a CLIL Music program named MOVIC (Movement & Music in English). It also encourages the implementation CLIL Music approaches in EFL classrooms. The paper focuses on the benefits that music brings to the English as a Foreign Language (EFL) classroom, as well as it contextualizes the current situation in the Spanish education system and the pedagogical possibilities that the use of music encompasses. Finally, it presents the EFL approach to MOVIC, together with a sample activity, and it provides.
Resumen: Aquest article té com a objectiu promoure la reflexió educativa proporcionant els fonaments teòrics sobre les connexions entre l'aprenentatge de llengües estrangeres i la música, el qual configura els pilars d'un programa CLIL de Música en anglès anomenat MOVIC (Movement& Music in English). També pretén fomentar els enfocaments CLIL de música a les aules d'anglès com a llengua estrangera. L'article presenta els avantatges que la música aporta a l'aula d'anglès, a més de contextualitzar la situació actual del sistema educatiu espanyol i les possibilitats pedagògiques que comporta l'ús de la música. Per últim, presenta l'enfocament pedagògic de MOVIC, juntament amb un exemple d'activitat, i seguidament exposa un seguit d'implicacions pedagògiques per a educadors de llengües estrangeres i polítiques educatives.
Resumen: Este artículo tiene como objetivo promover la reflexión educativa proporcionando los fundamentos teóricos sobre las conexiones entre el aprendizaje de lenguas extranjeras y la música, el cual configura los pilares de un programa CLIL de Música en inglés llamado MOVIC (Movement & Music in English). También pretende fomentar los enfoques CLIL de música en las aulas de inglés como lengua extranjera. El artículo presenta las ventajas que la música aporta en el aula de inglés, además de contextualizar la situación actual del sistema educativo español y las posibilidades pedagógicas que conlleva el uso de la música. Por último, presenta el enfoque pedagógico de MOVIC, junto con un ejemplo de actividad, y seguidamente expone una serie de implicaciones pedagógicas para educadores de lenguas extranjeras y políticas educativas.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: English ; Music ; CLIL ; Innovation ; Anglès ; Música ; AICLE ; Innovació ; Inglés
Publicado en: CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 35-47 (Innovació i transmissió de coneixement) , ISSN 2604-5613

Adreça original: https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v4-n1-torras-vila
DOI: 10.5565/rev/clil.60


13 p, 605.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2021-01-30, última modificación el 2023-10-01



   Favorit i Compartir