Direcció de Màrqueting [104678]
Eusebio, Rossano
Llonch Andreu, Joan
López Belbeze, María Pilar
Gallo Martinez, Rosalía
Gamundi Ballbé, Jordi
Pladellorens Pertegaz, Roger
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Títol variant: Marketing Management
Títol variant: Dirección de Màrqueting
Data: 2021-22
Resum: El màrqueting és una matèria bàsica dins dels estudis del Grau d'Administració i Direcció d'Empreses (ADE), perquè forma a l'alumne en aspectes centrals de la gestió empresarial, en concret, la gestió del departament de màrqueting, que és una peça fonamental de l'àrea comercial de l'empresa. Una formació en gestió comercial i màrqueting és necessària per a una correcta inserció laboral d'un graduat en ADE en empreses de tots els sectors productius. És també important pels graduats en Economia, ja que els permet assolir una visió global del funcionament de l'àrea de màrqueting de l'empresa. En totes aquestes situacions l'alumne haurà de tenir una visió àmplia de la gestió empresarial, per tal de dur a terme el seu treball de forma eficient i poder créixer dins l'estructura de l'organització. En el grau d'ADE els coneixements de màrqueting s'adquireixen a través de 2 assignatures obligatòries: Fonaments de Màrqueting i Direcció de Màrqueting. Fonaments de Màrqueting s'imparteix en el primer curs, mentre Direcció de Màrqueting és una assignatura obligatòria de tercer curs, quan l'alumne ja ha adquirit una important formació de base en economia de l'empresa. 1 tercer curs, quan l'alumne ja ha adquirit una important formació de base en economia de l'empresa. L'assignatura és eminentment pràctica i té com a objectiu principal l'aplicació pràctica dels conceptes teòrics apresos a les assignatures d'empresa. Al finalitzar el curs de Direcció de Màrqueting l'alumne ha de ser capaç de: - Realitzar i posar en marxa un pla de màrqueting a l'empresa - Comprendre la importància de la innovació tecnològica com a eina de competència empresarial mitjançant el desenvolupament de productes competitius - Portar a terme una estratègia de branding mitjançant el desenvolupament i posicionament de marques competitives - Realitzar plans de màrqueting sectorials tenint compte les característiques del producte/servei i del sector empresarial. - Realitzar plans de màrqueting i vendes digitals tenint en compte els canvis del comportament del consumidor - Comprendre les característiques de la força de venta i aprendre a gestionar-la i incentivar-la.
Resum: Marketing is a basic subject within the Degree in Business Management and Administration because it offers training in central aspects of business management, and specifically in the management of the Marketing department and the department of Commercial Management. This training in commercial management and marketing is necessary for graduates in Business Administration and Management to be able to work in companies in any production sector. It is also important for graduates in Economics to have a global view of the way that the marketing sections of companies work. In all these situations students have to have a broad overview of business management in order to carry out their work and be able to grow within the organisation. Marketing knowledge is acquired through two different subjects: Marketing Fundamentals and Marketing Management. This subject in particular offers students a comprehensive training in the area of marketing management and the marketing plan implementation. The subject is eminently practical and has as its main objective the practical application of the theoretical concepts learned in business subjects. At the end of the Marketing Management course the student must be able to: 1 At the end of the Marketing Management course the student must be able to: - Carry out and implement a marketing plan for the company - Understand the importance of technological innovation as a tool for business competence through the development of competitive products - Carry out a branding strategy through the development and positioning of competitive brands - Carry out sectorial marketing plans taking into account the characteristics of the product / service and the business sector. - Carry out digital marketing and sales plans taking into account changes in consumer behavior - Understand the characteristics of the sales force and learn how to manage and encourage it.
Resum: El marketing es una materia básica dentro de los estudios del Grado de Administración y Dirección de Empresas (ADE), porque forma al alumno en aspectos centrales de la gestión empresarial, en concreto, la gestión del departamento de marketing, que es una pieza fundamental del área comercial de la empresa. Una formación en gestión comercial y marketing es necesaria para una correcta inserción laboral de un graduado en ADE en empresas de todos los sectores productivos. Es también importante para los graduados en Economía, ya que les permite alcanzar una visión global del funcionamiento del área de marketing de la empresa. En todas estas situaciones el alumno deberá tener una visión amplia de la gestión empresarial, con el fin de llevar a cabo su trabajo de forma eficiente y poder crecer dentro de la estructura de la organización. En el grado de ADE los conocimientos de marketing se adquieren a través de 2 asignaturas obligatorias: Fundamentos de Marketing y Dirección de Marketing. Fundamentos de Marketing imparte en el primer curso, mientras Dirección de Marketing es una asignatura obligatoria de tercer curso, cuando el alumno ya ha adquirido una importante formación de base en economía de la empresa. La asignatura es eminentemente práctica y tiene como objetivo principal la aplicación práctica de los 1 La asignatura es eminentemente práctica y tiene como objetivo principal la aplicación práctica de los conceptos teóricos aprendidos en las asignaturas de empresa. Al finalizar el curso de Dirección de Marketing del alumno debe ser capaz de: - Realizar y poner en marcha un plan de marketing en la empresa - Comprender la importancia de la innovación tecnológica como herramienta de competencia empresarial mediante el desarrollo de productos competitivos - Llevar a cabo una estrategia de branding mediante el desarrollo y posicionamiento de marcas competitivas - Realizar planes de marketing sectoriales teniendo cuenta las características del producto / servicio y del sector empresarial. - Realizar planes de marketing y ventas digitales teniendo en cuenta los cambios del comportamiento del consumidor - Comprender las características de la fuerza de venta y aprender a gestionarla y incentivarla.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Grau en Economia [2501573] ; Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [2501572]
Pla d'estudis: Pla d'Estudis en Economia [1407] ; Pla d'Estudis en Economia [1408] ; Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1416] ; Pla d'Estudis d' Administració i Direcció d'Empreses [1417] ; Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 114.4 KB

Anglès
6 p, 111.3 KB

Castellà
7 p, 112.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-06-19, darrera modificació el 2023-10-21



   Favorit i Compartir