Psicologia Evolutiva II [102549]
Castelló i Tarrida, Antoni
Cladellas, Ramon
Arozarena Cañamares, Maria Esther
Muro Rodríguez, Anna
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Título variante: Developmental Psychology II
Título variante: Psicología Evolutiva II
Fecha: 2021-22
Resumen: Contextualització L'objectiu principal de l'assignatura és el de proporcionar uns coneixements teòrics i pràctics sobre els processos de canvi en els àmbits de socialització, desenvolupament emocional, cognitiu, d'identitat i de valors, des d'una perspectiva temporal . Es donaran a conèixer les principals qüestions que es plantegen dins la Psicologia Evolutiva sobre el desenvolupament humà al llarg del seu cicle vital. Objectius formatius de l'assignatura Quan l'estudiant acabi l'assignatura serà capaç de: Relacionar els diferents factors socials, històrics i culturals que possibiliten el desenvolupament de la persona i descriure els processos. Reconèixer diferents pràctiques de socialització i relacionar-les amb els contextos on tenen lloc. Família, escola, amics, mitjans de comunicació i les noves tecnologies Identificar els condicionants culturals del desenvolupament, així com les arrels i metes culturals de les 1 Identificar els condicionants culturals del desenvolupament, així com les arrels i metes culturals de les pràctiques educatives. Conèixer la diversitat funcional en el desenvolupament. Identificar els processos de construcció del gènere i la identitat a travès de la infància i l'adolescència. Identificar els procesos en la construcció de les etapes vitals. Identificar elements de les diverses dimensions de la parella i de les relacions de parella: afecte, comunicació, gestió del sistema i regles. Conèixer els processos biopsicosocials de l'envelliment. Utilitzar l'entrevista com a procediment de recerca d'informació vàlida per l'anàlisi del desenvolupament humà. Construir històries de vida i analitzar els processos evolutius corresponents. Seleccionar i utilitzar els recursos comunicatius orals i escrits convenients i el treball en grup.
Resumen: Contextualization The main objective of the subject is to provide theoretical and practical knowledge about the cyclical processes (of stabilization and change) in the fields of socialization, emotional, affective-sexual development, identity and moral values. The main questions raised in developmental psychology will be presented, together with some of the theories with which human development is currently interpreted throughout the life cycle. Formative goals When the student finishes the subject he/she will be able to do the following. Understand the social, historical and cultural factors that act upon the development of the person and describe the development processes. Recognize different socialization practices and connect them to the contexts where they take place: family, school, friends, media and new technologies. Identify the cultural conditions of development and the roots and cultural goals of educational practices. 1 Identify the cultural conditions of development and the roots and cultural goals of educational practices. Know the functional diversity in development. Identify the processes of construction of gender and identity throughout childhood and adolescence. Identify processes in the construction of life-span. Identify elements of the different dimensions of the couple and partner relationships: affection, communication, management of the system and rules. Know the biopsychosocial processes of aging. Use the interview as a procedure for finding valid information for the analysis of human development. Build life stories and analyse the corresponding developmental processes. Select and use the appropriate oral and written communication resources and group work.
Resumen: Contextualización El objetivo principal de la asignatura es el de proporcionar unos conocimientos teóricos y prácticos sobre los procesos cíclicos (de estabilización y de cambios) en los ámbitos de socialización, de desarrollo emocional, afectivo-sexual, de identidad y de valores morales . Se darán a conocer las principales cuestiones que se plantean en esta disciplina aportando algunas de las teorías con las que se interpreta actualmente el desarrollo humano a lo largo de su ciclo vital. Objetivos formativos de la asignatura Cuando el estudiante termine la asignatura será capaz de: Relacionar los diferentes factores sociales, históricos y culturales que posibilitan el desarrollo de la persona y describir los procesos. Reconocer diferentes prácticas de socialización y relacionarlas con los contextos donde tienen lugar. 1 Reconocer diferentes prácticas de socialización y relacionarlas con los contextos donde tienen lugar. Familia, escuela, amigos, medios de comunicación y las nuevas tecnologías Identificar los condicionantes culturales del desarrollo, así como las raíces y metas culturales de las prácticas educativas. Conocer la diversidad funcional en el desarrollo. Identificar los procesos de construcción del género y la identidad a través de la infancia y la adolescencia. Identificar los procesos en la construcción de las etapas vitales. Identificar elementos de las diversas dimensiones de la pareja y de las relaciones de pareja: afecto, comunicación, gestión del sistema y reglas. Conocer los procesos biopsicosociales del envejecimiento. Utilizar la entrevista como procedimiento de búsqueda de información válida para el análisis del desarrollo humano. Construir historias de vida y analizar los procesos evolutivos correspondientes. Seleccionar y utilizar los recursos comunicativos orales y escritos convenientes y el trabajo en grupo.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Psicologia [2502443]
Plan de estudios: Grau en Psicologia [1485] ; Grau en Psicologia [954]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 110.2 KB

Anglès
6 p, 109.8 KB

Castellà
6 p, 110.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2021-06-25, última modificación el 2023-01-22



   Favorit i Compartir