Estratègies d'Aprenentatge [102598]
Monereo Font, Carlos
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Additional title: Learning Strategies
Additional title: Estrategias de Aprendizaje
Date: 2021-22
Abstract: Aquesta assignatura forma part de la menció sobre anàlisi i intervenció psicoeducativa i està pensada per la formació d'un/a professional en aquest àmbit. Davant dels reptes que te l'educació en el Segle XXI (quantitat, caducitat i credibilitat de la informació; flexibilitat comunicativa, autonomia d'aprenentatge, treball en equip, etc. ) és indispensable que els alumnes desenvolupin estratègies d'aprenentatge que els permetin prendre decisions ajustades a cada context per tal d'afrontar i aprendre de manera permanent. 1- Comprendre el concepte d'estratègia d'aprenentatge i d'afrontament davant d'incidents crítics i la seva incidència determinant en la pràctica educativa. 2- Analitzar les principals estratègies que poden afavorir l'aprenentatge de continguts específics dins les diferents àrees curriculars així com la resolució d'incidents i conflictes dins l'aula. 3- Conèixer els principals mètodes d'ensenyament estratègic i d'afrontament davant d'incidents crítics a l'aula. 4- Aplicar els coneixements adquirits en l'elaboració i aplicació d'una Guia docent (GD) i una Unitat Didàctica (UD) centrades en les Estratègies d'Aprenentatge, o d'una Pauta per l'anàlisi d'Incidents Crítics (PANIC) 1 Aquesta assignatura suposa la participació en un projecte d'Aprenentatge Servei (ApS). Aquests projectes de compromís social permeten a l'estudiant formar-se mitjançant la participació en un projecte orientat a resoldre una necessitat real en una comunitat i millorar, així, les condicions de vida de les persones o la qualitat del medi ambient (per més informació http://pagines. uab. cat/aps).
Abstract: This subject forms part of the specialization in psychoeducational analysis and intervention and is designed for the training of a professional in this field. Faced with the challenges that education in the 21st-century presents (amount, extraction and credibility of information, communication flexibility, learning autonomy, teamwork, etc. ), it is indispensable for students to develop learning strategies that allow them to make decisions in each context in order to learn things permanently. 1. Understand the concepts of learning strategies and coping strategies in cases of learning problems and critical incidents that appear during educational practice. 2. Analyze the main strategies that can promote the learning of specific contents within the different curricular areas as well as the resolution of incidents and conflicts in the classroom. 3. Know the main methods of strategic teaching and strategic coping with regard to critical incidents in the classroom. 4. Apply the knowledge acquired in the elaboration and application of a Teaching Guide focused on Learning Strategies, and a Guideline for the Analysis of Critical Incidents (PANIC) This subject implies participation in a Learning Service Project (LSP). These social commitment projects allow the student to be educated by participating in a project aimed at resolving a real need in a community and thus improving the living conditions of people or the quality of the environment (for more information 1 improving the living conditions of people or the quality of the environment (for more information http://pagines. uab. cat/aps).
Abstract: Esta asignatura forma parte de la mención sobre análisis e intervención psicoeducativa y está pensada para la formación de un / a profesional en este ámbito. Ante los retos que tiene la educación en el Siglo XXI (cantidad, caducidad y credibilidad de la información; flexibilidad comunicativa, autonomía de aprendizaje, trabajo en equipo, etc. ) es indispensable que los alumnos desarrollen estrategias de aprendizaje que les permitan tomar decisiones ajustadas a cada contexto para afrontar y aprender de manera permanente. 1- Comprender el concepto de estrategia de aprendizaje y de afrontamiento ante incidentes críticos y su incidencia determinante en la práctica educativa. 2- Analizar las principales estrategias que pueden favorecer el aprendizaje de contenidos específicos dentro de las diferentes áreas curriculares así como la resolución de incidentes y conflictos en el aula. 3- Conocer los principales métodos de enseñanza estratégico y de afrontamiento ante incidentes críticos en el aula. 4- Aplicar los conocimientos adquiridos en la elaboración y aplicación de una Guía docente (GD) y una Unidad Didáctica (UD) centradas en las Estrategias de Aprendizaje, o de una Pauta para el análisis de Incidentes Críticos (PANIC) 1 Esta asignatura supone la participación en un proyecto de Aprendizaje Servicio (ApS). Estos proyectos de compromiso social permiten al estudiante formarse mediante la participación en un proyecto orientado a resolver una necesidad real en una comunidad y mejorar, así, las condiciones de vida de las personas o la calidad del medio ambiente (para más información http://pagines. uab. cat/aps).
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Psicologia [2502443]
Study plan: Grau en Psicologia [1485] ; Grau en Psicologia [954]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 113.7 KB

Anglès
6 p, 110.9 KB

Castellà
7 p, 110.9 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2021-06-25, last modified 2023-01-22



   Favorit i Compartir