Educació per a la ciutadania [101661]
Nomen Recio, Jordi
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Education for Citizenship
Título variante: Educación para la ciudadanía
Fecha: 2021-22
Resumen: 1. Avaluar des dels estudis socials els moviments polítics actuals que reivindiquen la revitalització de la democràcia. 2. Analitzar i valorar la concepció de l'educació per a una ciutadania democràtica a la majoria de països d'Europa i del món. 3. Interpretar el paper dels mitjans de comunicació en l'educació democràtica i en la formació del pensament crític. 4. Avaluar les tecnologies digitals i les xarxes socials des de la seva aportació als estudis socials i la democràcia. 5. Valorar les diferents webs de ciutadania i drets humans dels organismes internacionals i ONG, com la UE, UNESCO, Amnistia Internacional, etc. 6. Caracteritzar els criteris per a la selecció dels continguts i per al desenvolupament de la competència social i ciutadana, i de la resta de competències. 1 7. Comprendre diferents enfocaments teòrics i propostes pràctiques al voltant de l'educació política, jurídica i econòmica, per a la inclusió social, en contextos d'educació formal ino formal 8. Visibilitzar el sexisme i i les desigualtats, crear conciència i opinió fonamentada que rebutgi prejudicis i estereotips. 9. Estimular la creació de propostes didàctiques d'Educació per a la Ciutadania de forma cooperativa, tant en contextos formals com en contextos no formals.
Resumen: 1. To assess political movements for new democracy from social studies education. 2. To analyze citizenship democratic education in most of European countries and the world. 3. To interpret the role of mass media in citizenship democratic and critical thinking education. 4. To evaluate digital technologies and social networks from social studies and democracy. 5. To appreciate different democratic citizenship and human rights websites from international organisms, NGO, from EU, UNESCO, Amnesty International, etc. 6. To characterize criteria for content selection and development of social competence and the rest of competences. 7. To comprehend different theoretical frameworks and practical proposals from a political, juridical and economical education, for social inclusions, in contexts of formal and non formal education. 8. Visibilisation of sexism and inequalities, awareness-raising and creation of opinions. 9. To stimulate the creation of didactic proposals of Education for the Citizenship of cooperative form, as much in formal contexts as in nonformal contexts.
Resumen: 1. Evaluar desde los estudios sociales los movimientos políticos actuales que reivindican la revitalización de la democracia. 2. Analizar y valorar la concepción de la educación para una ciudadanía democrática en la mayoría de países de Europa y del mundo. 3. Interpretar el papel de los medios de comunicación en la educación democrática y en la formación del pensamiento crítico. 4. Evaluar las tecnologías digitales y las redes sociales desde su aportación a los estudios sociales y la democracia. 5. Valorar las diferentes webs de ciudadanía y derechos humanos de los organismos internacionales y ONG, como la UE, UNESCO, Amnistía Internacional, etc. 6. Caracterizar los criterios para la selección de los contenidos y para el desarrollo de la competencia social y ciudadana, y del resto de competencias. 1 7. Comprender diferentes enfoques teóricos y propuestas prácticas en torno a la educación política, jurídica y económica, para la inclusión social, en contextos de educación formal y no formal. 8. Visibilizar el sexismo y las desigualdades, crear conciencia y opinión argumentada. 9. Estimular la creación de propuestas didácticas de Educación para la Ciudadanía de forma cooperativa, tanto en contextos formales como en contextos no formales.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Educació Social [2500260] ; Pedagogia [2500261]
Plan de estudios: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Pedagogia [1211] ; Grau en Educació Social [827] ; Grau en Educació Infantil [847] ; Grau en Educació Primària [896]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 137.5 KB

Anglès
6 p, 113.9 KB

Castellà
7 p, 115.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2021-07-09, última modificación el 2023-07-22



   Favorit i Compartir