La credibilidad y el entretenimiento en las voces femeninas : un estudio fonosimbólico sobre la altura tonal en un vídeo de divulgación histórica de YouTube
González Caparrós, Daniel
De la Mota Gorriz, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2021
Descripció: 68 pag.
Resum: Varios estudios aseguran la correspondencia fonosimbólica entre la altura tonal y algunas ideas abstractas. En concreto, han asociado las voces agudas a conceptos como la diversión, el entretenimiento o la agradabilidad, mientras que las voces graves están relacionadas con la credibilidad y la competencia. En este estudio nos centraremos en realizar un experimento de dos partes: una primera, que es un cuestionario de preferencia con ordenación de la agradabilidad en el que presenta a los sujetos tres fragmentos diferentes con cinco modificaciones de la altura tonal y, una segunda, que es un cuestionario de nivel de acuerdo para valorar hasta qué punto determinadas características encajan con el audio que se les propone. Ambas encuestas se realizan con el objetivo de demostrar qué tono prefieren para un vídeo de divulgación histórica publicado en YouTube. Los resultados del experimento con la muestra empleada señalan que los audios de tonos medios tienen mejores valoraciones.
Resum: Diversos estudis asseguren la correspondència fonosimbòlica entre l'altura tonal i algunes idees abstractes. En concret, han associat les veus agudes a conceptes com la diversió, l'entreteniment o l'agradabilitat, mentre que les veus greus estan relacionades amb la credibilitat i la competència. En aquest estudi ens centrarem a realitzar un experiment de dues parts: una primera, que és un qüestionari de preferència amb ordenació de l'agradabilitat en el qual presenta als subjectes tres fragments diferents amb cinc modificacions de l'altura tonal i, una segona, que és un qüestionari de nivell d'acord per valorar fins a quin punt determinades característiques encaixen amb l'àudio que se'ls proposa. Les dues enquestes es realitzen amb l'objectiu de demostrar quin to prefereixen per a un vídeo de divulgació històrica publicat a YouTube. Els resultats de l'experiment amb la mostra emprada assenyalen que els àudios de tons mitjans tenen millors valoracions.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Estudis de Català i Espanyol [2501801]
Pla d'estudis: Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Fonosimbolismo ; Iconicidad ; YouTube ; Altura tonal ; Voz femenina ; Credibilidad ; Entretenimiento ; Percepción ; Fonosimbolisme ; Iconicitat ; Veu femenina ; Credibilitat ; Entreteniment ; Percepció



68 p, 2.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Filosofia i Lletres. TFG

 Registre creat el 2021-07-14, darrera modificació el 2022-10-22



   Favorit i Compartir