Ambientalización de la epistemología docente mediante un taller formativo
Arias Arce, Roberto Enrique
Calafell Subirà, Genina, dir.
Banqué, Neus, dir.

Data: 2021
Resum: L'estudi explora les transformacions que es detecten en dos components: (1) la noció de medi ambient, i (2) les estratègies didàctiques que mobilitzen, estudiants de pedagogia en educació bàsica xilens, al llarg d'un seminari formatiu constructivista en educació ambiental. Es pretén generar millores en les dinàmiques de treball en aula que es desenvolupen en l'ensenyament de les ciències des de l'educació ambiental. En aquest sentit, emmarcat en l'estudi de casos i mitjançant l'anàlisi de contingut, s'analitza dades respecte les freqüències, relacions i grau de complexitat que exposen els dos components considerats en l'estudi. D'aquesta forma els resultats obtinguts, mostren un desenvolupament progressiu de les nocions de medi ambient i les estratègies didàctiques, associades als focus de treball epistemològic considerat en les diferents sessions de taller condició favorable davant la problemàtica exposada per a Xile.
Resum: Estudio que explora en las transformaciones que se desarrollan en la noción de medio ambiente y las estrategias didácticas que despliegan estudiantes de pedagogía en educación básica chilenos, a lo largo de un seminario formativo constructivista en educación ambiental, buscando generar mejoras en las dinámicas de trabajo en aula que se generan ante una enseñanza de las ciencias desde la educación ambiental. En este sentido, enmarcado en el estudio de casos y a través del análisis de contenido, se extrajo información respecto de las frecuencias, relaciones y grados de complejidad que exponen ambos componentes considerados en el estudio. De esta forma los resultados obtenidos, dan cuenta de un desarrollo progresivo de las nociones de medio ambiente y las estrategias didácticas, asociadas a los focos de trabajo epistemológico considerado en las diferentes sesiones del taller condición auspiciosa ante la problemática expuesta para Chile.
Resum: The study explores the transformations that take place in two componentes: the notion of environment and the didactic strategies deployed by Chilean students of pedagogy in basic education, throughout a constructivist training seminar in environmental education. It is seeked to generate improvements in the dynamics of work in classroom developing in science teaching from environmental education view. In this sense, framed in the case study and through content analysis, the data was analized regarding the frequencies, relationships and degrees of complexity that both components considered in the study. In this way, the results obtained show a progressive development of the notions of the environment and the didactic strategies, associated with the focus of the epistemological work that are considered in the different sessions of the workshop, relevant condition in the face of the problems exposed for Chile.
Nota: Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Educació
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Col·lecció: Programa de Doctorat en Educació
Document: Tesi doctoral ; Text ; Versió publicada
Matèria: Ambientalització ; Ambientalización ; Greening ; Didáctica de les ciencies ; Didáctica de las ciencias ; Science education ; Formació incial de mestres ; Formación inicial de maestros ; Initial teacher training ; Ciències Socials

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/10803/673334


211 p, 8.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Tesis doctorals

 Registre creat el 2022-01-31, darrera modificació el 2022-12-20



   Favorit i Compartir