visitant ::
identificació
|
|||||||||||||||
Cerca | Lliura | Ajuda | Servei de Biblioteques | Sobre el DDD | Català English Español |
Pàgina inicial > Articles > Articles publicats > Connecting mathematics and science in primary school stem education : |
Data: | 2021 |
Resum: | In this research, we explored the potential of using a research-based teaching and learning sequence to promote pupils' engagement in practices that are coherent with those of real world mathematical and scientific activity. This STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematis) sequence was designed and implemented by pre-service teachers and science and mathematics education researchers with the aim of modeling the growth of a real population of rabbits. Results show explicit evidence of pupils' engagement in relevant mathematical and scientific practices, as well as detailed descriptions of mathematical connections that emerged from those practices. We discuss how these practices and connections allowed the progressive construction of models, and the implications that this proposal may have for STEM task design and for the analysis of extra-mathematical connections. |
Ajuts: | Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca PGC2018-096581-B-C21 Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2017-SGR-1399 Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2014-SGR-972 Ministerio de Economía y Competitividad PID2019-104964GB-I00 |
Drets: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: | Anglès |
Document: | Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: | Connections ; Fibonacci series ; Mathematical practices ; Scientific practices ; STEM |
Publicat a: | Mathematics, Vol. 9 Núm. 19 (10-1 2021) , p. 2496, ISSN 2227-7390 |
22 p, 10.7 MB |