La polarización afectiva en Cataluña: estudio de caso de la campaña electoral de las elecciones autonómicas de 2021
Carrillo García, Marc
Giraldo Luque, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació

Additional title: La polarització afectiva a Catalunya: Estudi de cas de la campanya electoral de les eleccions autonòmiques del 2021
Additional title: Affective polarization in Catalonia: Case study from the election campaign of the 2021 regional election
Date: 2021
Description: 76 pag.
Abstract: Aquest treball busca identificar quins actors (polítics, mediàtics i ciutadans) difonen missatges amb major contingut polaritzador a Twitter en un context de campanya electoral, concretament el de les eleccions autonòmiques de 2021 a Catalunya. L'estudi es desenvolupa sota una anàlisi de sentiment automatitzat d'una mostra de 71. 836 tuits i sobre una anàlisi qualitatius d'una submostra de les publicacions amb nivells més alts de polarització. Els resultats principals incideixen en una actualització de la two-step communication theory.
Abstract: El presente trabajo busca identificar qué actores (políticos, mediáticos y ciudadanos) difunden mensajes con mayor contenido polarizador en Twitter en un contexto de campaña electoral, en concreto el de las elecciones autonómicas de 2021 en Cataluña. El estudio se desarrolla bajo un análisis de sentimiento automatizado de una muestra de 71. 836 tuits y sobre un análisis cualitativo de una submuestra de las publicaciones con mayores niveles de polarización. Los resultados principales inciden en una actualización de la two-step communication theory.
Abstract: The present work tries to identify which actors (politicians, media and citizenships) have the capacity to spread content with the higher polarization during an electoral campaing in Twitter, specifically in the 2021 regional election in Catalonia. The study is developed under an automated sentiment analysis of a 71. 836 tweets sample and on a qualitative analysis of a subsample of the publications with the highest levels of polarization. The main results show an update of the two-step communication theory.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Study plan: Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [1392]
Document: Treball de fi de postgrau
Subject: Política ; Eleccions ; Mitjans de comunicació de massa ; Xarxes socials en línia ; Catalunya ; Twitter ; Two-step communication theory



76 p, 3.7 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations > Communication Studies. MT

 Record created 2022-02-28, last modified 2023-02-21



   Favorit i Compartir