Inclusion, Diversity and Communication Across Cultures : A Teacher's Book with Classroom Activities for Secondary Education
Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Antonini, Rachele (Università di Bologna)
Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona)
Crafter, Sarah (Open University)
Dobrzynska, Karolina (University of Northampton)
Estévez Grossi, Marta (Leibniz Universität Hannover)
Garcia-Beyaert, Sofia
Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona)
Prokopiou, Evangelia (University of Northampton)
Raigal Aran, Judith (Universitat Rovira i Virgili)
Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona)
Torresi, Ira (Università di Bologna)
Eylbid

Fecha: 2022
Descripción: 131 pag.
Resumen: Children and young people play an important role in migratory processes because they may act as links between their families, local communities and their school. Schooling and linguistic immersion in the host society can help young people learn the official language(s) of their new country faster than their parents or other adults. When they broker in a school context, they bring linguistic diversity to the school and display truly multilingual and multicultural skills that are part of their daily life. This Teacher's Book aims to help you and your students explore some of the complexity involved in young people taking on such roles in modern societies. Therefore, the aim of this Teacher's Book is twofold: (a) to celebrate multilingualism and raise awareness of young people translating and interpreting in schools, an activity also known as child language brokering; and (b) to provide a resource containing background information and interactive activities aimed at giving teachers tools for a deeper understanding of what language brokering by young people usually entails, so that you can then pass it on to your students. European Union $f 2019-1-ES01-KA201-064417.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Llibre
Materia: Child language brokering ; Migration ; Pluriligualism ; Multilingualism ; Public service interpreting ; Intercultural mediation
ISBN: 978-84-09-39836-2

Vegeu la versió en català: https://ddd.uab.cat/record/265552
Vegeu la versió en alemany: https://ddd.uab.cat/record/267123
Vegeu la versió en castellà: https://ddd.uab.cat/record/265170
Vegeu la versió en italià: https://ddd.uab.cat/record/259306


131 p, 11.2 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Artes y humanidades > GELEA2LT (Grupo de estudio de la literacidad en la enseñanza y aprendizaje de segundas lenguas y traducción)
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Artes y humanidades > MIRAS (Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social)
Materiales didácticos > Recursos docentes
Libros y colecciones > Libros

 Registro creado el 2022-04-29, última modificación el 2023-10-02



   Favorit i Compartir