Web of Science: 2 cites, Scopus: 3 cites, Google Scholar: cites,
Children and teenagers acting as language brokers : the perception of teachers at secondary schools
Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)

Data: 2022
Resum: Translation and Interpreting Studies (TIS) usually consider all types and genres of translation and interpreting by adults who perform either as professionals or amateurs. However, under the current migration reality, there are many children and teenagers who act as translators and interpreters for their parents and (extended) families or communities, without any training or acknowledgement. They are called Child Language Brokers, to clearly state the difference with professional, adult translators and interpreters, and this article seeks to shed some light on their reality, which has received little, if any, attention from scholars in the translation, interpreting and interculturality fields. After a general overview of the existing literature, the design and results of a study conducted in Barcelona (Spain) in 2019 and 2020 are shared. The aim of the study is to describe the existing reality with a view to contributing to mapping the actual situation of child language brokering around the world.
Ajuts: Ministerio de Ciencia e Innovación RTI2018-098566-A-I00
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar
Matèria: Child language brokering ; Non-professional interpreting ; Interpreting and migration
Publicat a: Across Languages and Cultures, 2022

DOI: 10.1556/084.2022.00134


Post-print
29 p, 392.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Arts i humanitats > Grup d'estudi de la literacitat en l’ensenyament i l’aprenentatge de segones llengües i traducció (GELEA2LT)
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Arts i humanitats > MIRAS (Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2022-04-29, darrera modificació el 2023-09-21



   Favorit i Compartir