Home > Articles > Published articles > Conocimiento, acción e investigación en Educación Social |
Additional title: | Coneixement, acció i investigació en Educació Social |
Date: | 2022 |
Description: | 22 pàg. |
Abstract: | En aquest treball es tracten problemàtiques clàssiques en el camp de la pedagogia i l'educació social. Una és la contraposició entre la teoria i la pràctica, que ha contribuït a generar una bretxa entre els acadèmics i els professionals de l'educació social. Un desacord basat en la premissa que els primers s'ocupen exclusivament de la teoria i els segons, de la pràctica. Això és el que s'analitza al primer apartat d'aquest treball. Per il·lustrar aquesta interpenetració entre la teoria i la pràctica s'estudia, tot seguit, el tipus de coneixement que s'aplica en l'àmbit de l'educació social. Això implica relacionar les característiques del context social i cultural amb les accions que desenvolupen els professionals de l'educació social. A l'últim apartat es busca conèixer com es relaciona aquest coneixement amb les accions dels educadors socials. De l'anàlisi es deriven tres perfils possibles d'educadors socials: investigador, convencional i innovador. En aquest text s'aposta per un perfil d'educador social que és alhora interventor i investigador. |
Rights: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Language: | Castellà |
Document: | Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: | Educación social ; Coneixement ; Acció ; Investigació ; Intervenció socioeducativa |
Published in: | Educació Social: Revista d'Intervenció Socioducativa, Vol. 80 (2022) , p. 1, ISSN 2339-6954 |
Castellà 22 p, 464.4 KB |
Català 20 p, 553.0 KB |