Investigar en educació [101655]
Rodriguez Parron, Montserrat
Quesada Pallarès, Carla
Sanchez Marti, Angelina
Martínez Melo, Montserrat
Arnau-Sabatés, Laura
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Research in Education
Título variante: Investigar en educación
Fecha: 2022-23
Resumen: Aquesta assignatura té com a finalitat donar una visió bàsica i aplicada dels enfocaments, processos de recerca en educació, obtenció i tractament de la d'informació, i la seva anàlisi i interpretació mitjançant eines informàtiques específiques. La necessitat i importància de la investigació ha anat augmentant en els darrers anys dins l'àmbit de les Ciències de l'Educació i de les Ciències Socials. Així doncs, aquesta assignatura és de cabdal importància per configurar el perfil professional del pedagog/a i l'educador/a social, en tant que una de les seves funcions específiques fa referència a la capacitat d'investigar, avaluar, i innovar. I, precisament, la posada en pràctica de la tasca investigadora és pròpia de qui ha rebut una formació científica. D'altra banda, aquesta assignatura fomenta la capacitat d'anàlisi, el treball en equip, l'ús de programari especialitzat i la interpretació de la informació provinent de les dades produïdes en el sí dels fenòmens socioeducatius. A més, proporciona coneixements que s'utilitzaran en moltes assignatures del currículum on s'analitzen o es desenvolupen recerques pròpies dels seus àmbits específics. Els objectius que cal assolir es concreten en: Afavorir la comprensió dels conceptes i terminologia bàsica de la recerca educativa contemporània, de 1 Afavorir la comprensió dels conceptes i terminologia bàsica de la recerca educativa contemporània, de manera que els i les estudiants siguin capaces d'interpretar informes de recerca publicats en mitjans especialitzats i puguin accedir, en un futur, a cursos de formació metodològica d'aprofundiment. Desenvolupar una actitud positiva, crítica i plural cap a la investigació com a eina de comprensió i millora de la realitat educativa. Conèixeri comprendre les característiques fonamentals dels principals mètodes de recerca aplicats al camp de l'educació. Valorar les avantatges i limitacions de les metodologies d'enfocament quantitatiu, qualitatiu i mixt. Conèixer els principis bàsics que regeixen la presentació dels treballs de recerca. Desenvolupar aptituds en el maneig d'un repertori ampli d'estratègies i procediments per a la recollida, anàlisi i interpretació de dades que familiaritzi els i les estudiants en les tècniques de recerca a l'ús. Conèixer les principals eines informàtiques per a l'anàlisi de dades. Elaborar un projecte de recerca en el context d'un grup de treball.
Resumen: The purpose of this subject is to give a basic and applied vision of educational research's approaches and processes and also about the collection, treatment, analysis and interpretation of the data, using specific software. In the last years, the need and importance of the research in the area of the Sciences of the Education and Social Sciences has increased. Thus, this subject is of prime importance to configure the professional profile of a pedagogue and social educator due to one of the fundamental functions refers to the capacity to research, evaluate and innovate. On the other hand, is promoted the capacity to analyze, to teamwork, to use specific software and to interpret the data gathered from socioeducational contexts. Among all, the knowledge that will be provided, will be used in many other subjects that also develop or analyze researches. The objectives to be achieved, are: To help to understand the concepts and basic terminology of the contemporary educational research, so the students will be able to read research reports, published in specialized media and also, in the future, enroll themselves in advance courses of methodology. To develop a positive, critic and plural attitude toward the research as a tool to comprehend and 1 To develop a positive, critic and plural attitude toward the research as a tool to comprehend and improve the educational reality. To know and understand the main characteristics of the most common research methods applied in the educational field. To assess the advantages and limitations of quantitative, qualitative and mixt approaches. To learn the basic characteristics of a research work. To develop a wide range of skills and procedures to collect, analyze and interpret data. Identify the main software to analyze data. Develop a research project in the context of a working group.
Resumen: Esta asignatura tiene como finalidad dar una visión básica y aplicada de los enfoques, procesos de investigación en educación, obtención y tratamiento de la información, y su análisis e interpretación mediante herramientas informáticas específicas. La necesidad e importancia de la investigación ha ido aumentando en los últimos años dentro del ámbito de las Ciencias de la Educación y de las Ciencias Sociales. Así pues, esta asignatura es de capital importancia para configurar el perfil profesional del pedagogo/a y el/la educador/a social, en tanto que una de sus funciones específicas hace referencia a la capacidad de investigar, evaluar, e innovar. Y, precisamente, la puesta en práctica de la labor investigadora es propia de quién ha recibido unaformación científica. Por otra parte, esta asignatura fomenta la capacidad de análisis, el trabajo en equipo, el uso de programario especializado y la interpretación de la información proveniente de los datos producidos en el seno de los fenómenos socioeducativos. Además, proporciona conocimientos que se utilizarán en muchas de las asignaturas del currículo donde se analizan o se desarrollan investigaciones propias de sus ámbitos específicos. Los objetivos a alcanzar se concretan en: Favorecer la comprensión de los conceptos y terminología básica de la investigación educativa 1 Favorecer la comprensión de los conceptos y terminología básica de la investigación educativa contemporánea, de modo que los y las estudiantes sean capaces de interpretar informes de investigación publicados en medios especializados y puedanacceder, en un futuro, a cursos de formación metodológica de profundización. Desarrollar una actitud positiva, crítica y plural hacia la investigación como herramienta de comprensión y mejora de la realidad educativa. Conocer y comprender las características fundamentales de los principales métodos de investigación aplicados al campo de la educación. Valorar las ventajas y limitaciones de las metodologías de enfoque cuantitativo, cualitativo y mixto. Conocer los principios básicos que rigen la presentación de los trabajos de investigación. Desarrollar aptitudes en el manejo de un repertorio amplio de estrategias y procedimientos para la recogida, análisis e interpretación de datos que familiarice a los y las estudiantes en las técnicas de investigación en el uso. Conocer las principales herramientas informáticas para el análisis de datos. Elaborar un proyecto de investigación en el contexto de un grupo de trabajo.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Educació Social [2500260] ; Pedagogia [2500261]
Plan de estudios: Grau en Pedagogia [1211] ; Grau en Educació Social [827]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 115.5 KB

Anglès
7 p, 114.7 KB

Castellà
7 p, 116.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2022-07-01, última modificación el 2023-07-22



   Favorit i Compartir