Didàctica del coneixement del medi natural i social en educació infantil I [101989]
Banqué, Neus
Valdes Sanchez, Laura
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Teaching Knowledge of the Natural and Social Environment in Early Childhood Education I
Títol variant: Didáctica del conocimiento del medio natural y social en educación infantil I
Data: 2022-23
Resum: L'assignatura "Didàctica de coneixement del Medi natural i socials en Educació Infantil I" és una assignatura obligatòria de tercer curs, centrada en una didàctica específica compartida per dues àrees de coneixement: les ciències socials i les ciències experimentals. És per això que l'assignatura es dissenya amb moments de treball específic per a cada àrea, i amb moments on les dues àrees s'aborden de forma interdisciplinària. Amb aquest plantejament es proposa abordar els fonaments de l'àrea de Descoberta de l'entorn a l'educació infantil tot establint vincles amb les disciplines culturals de referència com són la didàctica de les ciències experimentals i de les ciències socials. Es pretén així desenvolupar criteris didàctics basats en un coneixement del currículum de l'àrea de descoberta de l'entorn, de les teories, models i principis sobre l'ensenyament i aprenentatge a l'educació infantil, i sobre una concepció del món natural i social orientada a la sostenibilitat. Objectius formatius: 1. Identificar i valorar les aportacions de les ciències experimentals i de les ciències socials com a àmbits culturals de la societat occidental i la seva rellevància en l'educació. 2. Identificar les característiques d'una programació escolar i d'aula que incorpora la complexitat en el marc de l'educació per a la sostenibilitat, la igualtat d'oportunitats, la coeducació i la ciudadania global. 3. Analitzar el currículum d'educació infantil i, més detalladament, la part de l'àrea de descoberta de l'entorn. 4. Conèixer les teories més rellevants, models i principis de l'ensenyament i aprenentatge de les ciències 1 4. Conèixer les teories més rellevants, models i principis de l'ensenyament i aprenentatge de les ciències experimentals i de les ciències socials a l'educació infantil. 5. Analitzar situacions didàctiques diverses que es donen a l'escola infantil i identificar-ne les finalitats i els continguts de ciències experimentals i de ciències socials que s'hi treballen, tot valorant-ne la seva adequació.
Resum: The subject "Didactics of knowledge of the natural and social environment in Early Childhood Education I" is a compulsory third year subject, focused on a specific didactics shared by two areas of knowledge: social sciences and experimental sciences. That is why the subject is designed with specific work moments for each area, and with moments where the two areas are approached in an interdisciplinary way. With this approach, it is proposed to address the fundamentals of the area of Discovery of the environment in early childhood education by establishing links with the reference cultural disciplines such as the teaching of experimental sciences and social sciences. The aim is to develop didactic criteria based on a knowledge of the curriculum of the area of discovery of the environment, of theories, models and principles on teaching and learning in early childhood education, and on a conception of the natural world and sustainability-oriented social. Training objectives: 1. Identify and evaluate the contributions of the experimental sciences and the social sciences as cultural scopes of Western society and their relevance in education. 2. Identify the characteristics of a school and classroom programming that incorporates complexity within the framework of Education for sustainability, equal opportunities, coeducation and global citizenship. 3. Analyze the child education curriculum corresponding to the area of discovery of the environment. 4. To know the most relevant theories, models and principles of teaching and learning of the experimental 1 4. To know the most relevant theories, models and principles of teaching and learning of the experimental sciences and social sciences in children's education. 5. Analyze various didactic situations that occur in the children's school and identify the purposes and contents of the experimental and social sciences that work on it, valuing its adequacy.
Resum: La asignatura "Didáctica de conocimiento del Medio natural y social en Educación Infantil I" es una asignatura obligatoria de tercer curso, centrada en una didáctica específica compartida por dos áreas de conocimiento: las ciencias sociales y las ciencias experimentales. Es por ello que la asignatura se diseña con momentos de trabajo específico para cada área, y con momentos donde las dos áreas se abordan de forma interdisciplinaria. Con este planteamiento, se propone abordar los fundamentos del área de Descubrimiento del entorno a la educación infantil estableciendo vínculos con las disciplinas culturales de referencia como son la didáctica de las ciencias experimentales y de las ciencias sociales. Se pretende así desarrollar criterios didácticos basados en un conocimiento del currículo del área de descubrimiento del entorno, de las teorías, modelos y principios sobre la enseñanza y aprendizaje en la educación infantil, y sobre una concepción del mundo natural y social orientada a la sostenibilidad. Objetivos formativos: 1. Identificar y valorar las aportaciones de las ciencias experimentales y de las ciencias sociales como ámbitos culturales de la sociedad occidental y su relevancia en la educación. 2. Identificar las características de una programación escolar y de aula que incorpora la complejidad en el marco de la Educación para la sostenibilidad, la igualdad de oportunidades, la coeducación y la ciudadanía global. 3. Analizar el currículo de educación infantil correspondiente al área de descubrimiento del entorno. 4. Conocer las teorías más relevantes, modelos y principios de la enseñanza y aprendizaje de las 1 4. Conocer las teorías más relevantes, modelos y principios de la enseñanza y aprendizaje de las ciencias experimentales y de las ciencias sociales en la educación infantil. 5. Analizar situaciones didácticas diversas que se dan en la escuela infantil e identificar las finalidades y los contenidos de ciencias experimentales y de ciencias sociales que se trabajan, valorando su adecuació.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283] ; Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363] ; Grau en Educació Infantil [847]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
8 p, 121.2 KB

Anglès
8 p, 120.6 KB

Castellà
8 p, 120.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-08, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir