Matemàtiques en el centre escolar [102057]
Planas Raig, Nuria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Mathematics at School
Títol variant: Matemáticas en el centro escolar
Data: 2022-23
Resum: Aquesta assignatura està centrada en el desenvolupament de competències professionals d'anàlisi didàctica i matemàtica, a partir de situacions reals del centre educatiu de primària que permetin reflexionar sobre la gestió i dinamització d'activitats matemàtiques innovadores, interdisciplinàries i diversificades. S'imparteix quan l'alumnat ha cursat les tres assignatures obligatòries de la matèria "Ensenyament i Aprenentatge de les Matemàtiques". Des de l'assignatura es vol incidir en la capacitat de relacionar i integrar els coneixements que s'han adquirit a les anteriors assignatures de matemàtica i didàctica de les matemàtiques. Així, es posa l'estudiant en situació d'adaptar-se a un context laboral, atenent l'alumnat, l'equip de mestres, el currículum i el centre escolar. Els objectius específics són: Determinar els elements que permeten analitzar l'aprenentatge de les matemàtiques en un centre escolar. Organitzar un banc de recursos didàctics i formatius relacionats amb l'aprenentatge de les matemàtiques que complementin la tasca docent en un centre. Dissenyar eines d'intervenció en els processos de centre a l'entorn de l'aprenentatge de les matemàtiques. Establir els elements necessaris per crear en l'equip educatiu d'un centre una dinàmica positiva cap a les matemàtiques.
Resum: This subject is focused on the development of professional skills in didactic and mathematical analysis, based on the analysis of real situations in the primary school, which allows students to reflect on the management and dynamization of innovative mathematical activities. , interdisciplinary and diversified in their future teaching work. It is taught when students have already taken the three compulsory subjects in the subject "Teaching and Learning Mathematics". From the subject Mathematics in the school it is wanted to affect the capacity to relate and to integrate the knowledge that have been acquired in the previous subjects of mathematics and didactics of the mathematics necessary for the teaching of the mathematics in the stage of primary. The subject puts the student in a position to adapt to a work context, taking care of the students, the team of teachers, the curriculum and the school. The specific objectives will be: . Determine the elements that allow to analyze the learning of mathematics in a school. . Organize a bank of didactic and formative resources related to the learning of mathematics that complement 1 . Organize a bank of didactic and formative resources related to the learning of mathematics that complement the teaching task in a center. . Design intervention tools in the center processes around the learning of mathematics. . Establish the necessary elements to create a positive dynamic towards mathematics in the educational team of a school. 2.
Resum: Esta asignatura está centrada en el desarrollo de competencias profesionales de análisis didáctico y matemático, a partir de situaciones reales del centro educativo de primaria que permitan reflexionar sobre la gestión y dinamización de actividades matemáticas innovadoras, interdisciplinarias y diversificadas. Se imparte cuando el alumnado ha cursado las tres asignaturas obligatorias de la materia "Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas". Desde esta asignatura se quiere incidir en la capacidad de relacionar e integrar los conocimientos que se han adquirido en las anteriores asignaturas de matemática y didáctica de las matemáticas. En la asignatura se pone al estudiante en situación de adaptarse a un contexto laboral, atendiendo al alumnado, al equipo de maestros, al currículo y al centro escolar. Los objetivos específicos son: . Determinar los elementos que permiten analizar el aprendizaje de las matemáticas en un centro escolar. . Organizar un banco de recursos didácticos y formativos relacionados con el aprendizaje de las matemáticas 1 . Organizar un banco de recursos didácticos y formativos relacionados con el aprendizaje de las matemáticas que complementen la tarea docente en un centro. . Diseñar herramientas de intervención en los procesos de centro en el entorno del aprendizaje de las matemáticas. . Establecer los elementos necesarios para crear en el equipo educativo de un centro una dinámica positiva hacia las matemáticas. 2.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 123.3 KB

Anglès
6 p, 106.0 KB

Castellà
9 p, 107.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-08, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir