Psicologia Social i del Consumidor [104798]
Pellicer Cardona, Isabel
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Additional title: Social and Consumer Psychology
Additional title: Psicología Social y del Consumidor
Date: 2022-23
Abstract: Aquesta assignatura ofereix una aproximació a la naturalesa social, relacional, cultural i històrica dels processos psicològics de la persona i introdueix la importància dels processos socials en la comprensió i explicació del comportament del consumidor o dels grups d'interès (stakeholders). Pel que els seus principals objectius són: 1) Conèixer què és la Psicologia Social del consum: evolució, teories i metodologies. 2) Reflexionar sobre les relacions existents entre la psicologia social i comportament del consumidor o grups d'interès. 3) Obtenir una visió global de les principals variables que afecten el consumidor. 4) Comprendre la dimensió simbòlica que caracteritza el fenomen del consum. 5) Comprendre el funcionament de processos psicològics bàsics implicats en el comportament del consumidor, com ara l'atenció, la percepció, la sensació, l'aprenentatge i la memòria 6) Analitzar les actituds, motivacions i necessitats dels individus i la seva implicació en la decisió de compra, així com els efectes psicològics de la conducta de compra. 7) Reflexionar sobre la rellevància del consum com a praxi de relació i generació d'identitat en la societat contemporània. 8) Examinar noves perspectives i línies crítiques en la praxi i resignificació de les demandes socials i de consum.
Abstract: This subject offers an approach to the social, relational, cultural and historical nature of the psychological processes of the person and introduces the importance of social processes in the understanding and explanation of consumer or interest group behavior. Therefore, its main objectives are: 1) To know what the Social Psychology of consumption is: evolution, theories and methodologies. 2) To reflect on the existing relationships between social psychology and consumer or stakeholder behavior. 3) To obtain a global vision of the main variables that affect the consumer. 4) To understand the symbolic dimension that characterizes the phenomenon of consumption. 5) To understand the functioning of the basic psychological processes involved in consumer behavior, such as attention, perception, sensation, learning and memory. 6) To analyze the attitudes, motivations and needs of individuals and their implication in the purchasing decision, as well as the psychological effects of purchasing behavior. 7) To reflect on the relevance of consumption as a praxis of relationship and generation of identity in contemporary society. 8) To examine new perspectives and critical lines in the praxis and resignification of social and consumer demands.
Abstract: Esta asignatura ofrece una aproximación a la naturaleza social, relacional, cultural e histórica de los procesos psicológicos de la persona e introduce la importancia de los procesos sociales en la comprensión y explicación del comportamiento del consumidor o de los grupos de interés (stakeholders). Por lo que sus principales objetivos son: 1) Conocer qué es la Psicología Social del consumo: evolución, teorías y metodologías. 2) Reflexionar sobre las relaciones existentes entre la psicología social y comportamiento del consumidor o grupos de interés. 3) Obtener una visión global de las principales variables que afectan al consumidor. 4) Comprender la dimensión simbólica que caracteriza el fenómeno del consumo. 5) Comprender el funcionamiento de procesos psicológicos básicos implicados en el comportamiento del consumidor, tales como la atención, la percepción, la sensación, el aprendizaje y la memoria 6) Analizar las actitudes, motivaciones y necesidades de los individuos y su implicación en la decisión de compra, así como los efectos psicológicos de la conducta de compra. 7) Reflexionar sobre la relevancia del consumo como praxis de relación y generación de identidad en la sociedad contemporánea. 8) Examinar nuevas perspectivas y líneas críticas en la praxis y resignificación de las demandas sociales y de consumo.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Comunicació de les Organitzacions [2503868]
Study plan: Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 107.1 KB

Anglès
5 p, 106.1 KB

Castellà
5 p, 106.8 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2022-07-08, last modified 2023-01-22



   Favorit i Compartir