Psicopatologia al Llarg del Cicle Vital [102572]
Ballespí Sola, Sergi
Clusa Gironella, David
Fuente Diez, Eduardo
Fernandez Gonzalo, Maria Soledad
Luciano, Juan V
Tarragona Oriols, Maria Jesus
Díaz-Regañón Serra, Natàlia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Additional title: Psychopathology Across the Life Cycle
Additional title: Psicopatología a lo Largo del Ciclo Vital
Date: 2022-23
Abstract: Contextualització La dimensió salut mental - psicopatologia és un contínuum multidimensional en el que totes les persones ens situem al llarg de tota la vida. La psicopatologia representa un desviament de les funcions psicològiques normals, que s'han d'entendre en el context del desenvolupament de la persona i en el seu context social i cultural. En l'exercici professional de la psicologia, sigui quina sigui l'especialitat, és indispensable saber identificar quan un comportament surt de la normalitat i pot afectar a la persona o a les persones del seu voltant. Sigui en una entrevista de treball, en la quotidianitat d'una organització en funcionament, en un acte formatiu o en qualsevol dels espais d'una escola o d'un institut, ser capaç d'identificar els signes d'anormalitat psicològica i ser capaç d'explicar-se el seu origen de forma científica són competències indispensables en qualsevol de les sortides professionals de la psicologia, tant les adreçades a les persones considerades 'sanes' -la major part de la població general- com les adreçades a les persones que ja tenen un 'trastorn' 1 qualsevol de les sortides professionals de la psicologia, tant les adreçades a les persones considerades 'sanes' -la major part de la població general- com les adreçades a les persones que ja tenen un 'trastorn' (psicologia clínica i de la salut). Aquesta assignatura és el primer contacte que té amb la psicopatologia l'estudiant del grau de psicologia a la UAB. L'assignatura pretén ser una introducció a l'anormalitat psicològica que aporti els coneixements fonamentals de la disciplina tant a aquelles persones que apuntin cap a l'especialitat de clínica o salut, com a aquelles persones que continuaran amb altres especialitats i és possible que aquest sigui l'únic contacte que tindran amb la psicopatologia al llarg del grau. La formació bàsica que s'inicia amb aquesta assignatura de 6 ECTS (150h) pot complementar-se al nostre pla d'estudis amb les següents assignatures optatives, amb 6 ECTS addicionals cadascuna: - Psicopatologia de la Infància i l'Adolescència - Psicopatologia de l'Edat Adulta - Discapacitat Intel·lectual i Trastorns del Desenvolupament - Trastorns de la Personalitat - Neuropsicologia Clínica L'assignatura pretén adoptar una visió de contínuum del que és salut mental, multidimensional i dinàmic, és a dir, entenent que la salut mental no és tan sols l'absència de trastorns sinó. . . alguna cosa més. Objectius formatius de l'assignatura En superar l'assignatura, l'estudiant serà capaç d'identificar els signes d'anormalitat psicològica més comuns (símptomes, síndromes i trastorns) així com d'identificar els factors predisponents, precipitants i de manteniment que interactuen en l'origen de l'alteració. L'objectiu principal d'aquesta assignatura és conèixer les característiques principals de les simptomatologies i trastorns psicològics que, de manera més representativa però no excloent, es poden presentar en cada període evolutiu. En l'assoliment d'aquests objectius se n'abraça un altre: oferir una visió panoràmica dels principals trastorns que afecten les persones al llarg del cicle vital. En concret, es presenten els trastorns que més afecten les persones a les diferents etapes del cicle vital (preescolar, escolar, adolescència, adultesa i vellesa) i es mostra com poden variar les característiques d'un trastorn en cada etapadel cicle vital. Per tant, els objectius principals de l'assignatura són que l'estudiant: 1) Aprengui a identificar signes d'anormalitat psicològica 2) Sigui capaç d'explicar l'etiologia d'algunes alteracions 3) Conegui algunes de les principals alteracions que afecten la salut mental de les persones. . . 4) . . . i en sàpiga distingir les característiques segons l'etapa del cicle vital.
Abstract: Contextualization All people is placed in the multidimensional mental ill-health continuum all the time across our lives. Psychopathology represents a deviation from normal psychological functions, which must be understood in the context of people development and in our social and cultural context. In the professional practice of psychology, whatever the specialty, it is essential to be able to identify abnormal behavior and when this can affect the individual or the people around him/her. Whether in a job interview, in the daily functioning of an organization, in a training event or in any of the spaces of a school or institute, being able to identify the signs of psychological abnormality and being able to scientifically explain its origin are indispensable skills in any of the professional contexts of psychology, both those focused on 'healthy' people - the main part of the general population - and those focused at helping people who already have a 'disorder' 1 the main part of the general population - and those focused at helping people who already have a 'disorder' (clinical and health psychology). This subject is the first contact with psychopathology for the student of the degree in psychology at the UAB. The subject aims to be an introduction to psychological abnormality and provide the fundamental knowledge both to those who are aiming for the clinical or health specialty, and to those who will continue with other specialties and this will possibly be the only contact they will have with psychopathology throughout the degree. The basic training that begins with this 6 ECTS (150h) subject can be complemented with the following elective subjects, with 6 additional ECTS each: - Child and Adolescent Psychopathology - Adult Psychopathology - Intellectual Disability and Development Disorders - Personality Disorders - Clinical Neuropsychology The subject aims to adopt a continuum vision of mental health, multidimensional and dynamic, i. e. , which conceives mental health not only as the absence of disorders but. . . as something else. Formative objectives of the subject Upon passing the course, the student will be able to identify the most common signs of psychological abnormality (symptoms, syndromes and disorders) as well as to identify the predisposing, precipitating and maintenance factors that interact in the origin of the alteration. The main objective of this subject is to know the main characteristics of the psychological symptoms and disorders that, in a more representative but not exclusive way, can occur in each evolutionary period. In the achievement of these objectives, another purpose is included: to offer a panoramic view of the main disorders that affect people throughout the life cycle. Specifically, the disorders that most affect people in the different stages of the life cycle (preschool, school, adolescence, adulthood and old age) are presented and it is shown how the characteristics of a disorder may vary at each stage of the life cycle. In summary, the main objectives of the course are that the student: 1) Learn to identify signs of psychological abnormality. 2) Be able to explain the etiology of some disorders. 3) Know some of the main disorders that affect people's mental health. . . 4) . . . and know how to distinguish their characteristics according to the stage of the life cycle.
Abstract: Contextualización La dimensión salud mental - psicopatología es un continuum multidimensional en el que todas las personas nos situamos a lo largo de toda la vida. La psicopatología representa un desvío de las funciones psicológicas normales, que deben entenderse en el contexto del desarrollo de la persona y en su contexto social y cultural. En el ejercicio profesional de la psicología, sea cual sea la especialidad, es indispensable saber identificar cuándo un comportamiento sale de la normalidad y puede afectar a la persona oa las personas de su entorno. Sea en una entrevista de trabajo, en la cotidianidad de una organización en funcionamiento, en un acto formativo o en cualquiera de los espacios de una escuela o de un instituto, ser capaz de identificar los signos de anormalidad psicológica y ser capaz de explicarse su origen de forma científica son competencias indispensables en cualquiera de las salidas profesionales de la psicología, tanto las dirigidas a las personas 1 indispensables en cualquiera de las salidas profesionales de la psicología, tanto las dirigidas a las personas consideradas 'sanas' -la mayor parte de la población general- como las dirigidas a las personas que ya tienen un 'trastorno' (psicología clínica y de la salud). Esta asignatura es el primer contacto que tiene con la psicopatología el estudiante del grado de psicología en la UAB. La asignatura pretende ser una introducción a la anormalidad psicológica que aporte los conocimientos fundamentales de la disciplina tanto a aquellas personas que apuntan hacia la especialidad de clínica o salud, como a aquellas personas que continuarán con otras especialidades y es posible que éste sea el único contacto que tendrán con la psicopatología a lo largo del grado. La formación básica que se inicia con esta asignatura de 6 ECTS (150h) puede complementarse en nuestro plan de estudios con lassiguientes asignaturas optativas, con 6 ECTS adicionales cada una: - Psicopatología de la Infancia y la Adolescencia - Psicopatología de la Edad Adulta - Discapacidad Intelectual y Trastornos del Desarrollo - Trastornos de la Personalidad - Neuropsicología Clínica La asignatura pretende adoptar una visión de continuum de lo que es salud mental, multidimensional y dinámico, es decir, entendiendo que la salud mental no es sólo la ausencia de trastornos sino. . . algo más. Objetivos formativos de la asignatura Al superar la asignatura, el estudiante será capaz de identificar los signos de anormalidad psicológica más comunes (síntomas, síndromes y trastornos) así como de identificar los factores predisponentes, precipitantes y de mantenimiento que interactúan en el origen de la alteración. El objetivo principal de esta asignatura es conocer las principales características de las sintomatologías y trastornos psicológicos que, de forma más representativa pero no excluyente, se pueden presentar en cada período evolutivo. En la consecución de estos objetivos se abarca otra finalidad: ofrecer una visión panorámica de los principales trastornos que afectan a las personas a lo largo del ciclo vital. En concreto, se presentan los trastornos que más afectan a las personas en las diferentes etapas del ciclo vital (preescolar, escolar, adolescencia, adultez y vejez) y se muestra cómo pueden variar las características de un trastorno en cada etapa del ciclo vital. Por tanto, los objetivos principales de la asignatura son que el estudiante: 1) Aprenda a identificar signos de anormalidad psicológica 2) Sea capaz de explicar la etiología de algunas alteraciones 3) Conozca algunas de las principales alteraciones que afectan a la salud mental de las personas. . . 4) . . . y sabe distinguir sus características según la etapa del ciclo vital.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Psicologia [2502443]
Study plan: Grau en Psicologia [1485] ; Grau en Psicologia [954]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
8 p, 117.6 KB

Anglès
8 p, 116.1 KB

Castellà
8 p, 117.0 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2022-07-15, last modified 2023-01-22



   Favorit i Compartir