Títol variant: |
Els professionals de la informació i l'ús de les xarxes socials a les redaccions : perspectives i desafiaments per grups d'edat |
Títol variant: |
Information professionals and the use of social media in newsrooms : perspectives and challenges by age groups |
Data: |
2022 |
Resum: |
Las aplicaciones sociales han revolucionado no solo la forma de ejercer la profesión periodística, sino también la manera en la que los consumidores acceden a la información. Cuatro generaciones diferentes de periodistas -centeniales, mileniales, generación X y baby boomers-, de diferentes medios de comunicación del País Vasco, han contestado a un cuestionario sobre el uso que hacen de las principales herramientas sociales, como Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn y la red de mensajería WhatsApp. Los resultados de más de 500 encuestas muestran una gran brecha generacional entre los profesionales más jóvenes y los de edades más avanzadas. Además, la infrautilización de algunas herramientas como Telegram o LinkedIn evidencia un desconocimiento junto con una escasez de formación por parte de las empresas. Nuevas aplicaciones como TikTok o Twitch no entran en las rutinas diarias de estos profesionales de ninguna de las generaciones analizadas. |
Resum: |
Les aplicacions socials han revolucionat no sols la manera d'exercir la professió periodística, sinó també la manera en la qual els consumidors accedeixen a la informació. Quatre generacions diferents de periodistes -centennistes, mil·lennistes, generació X i baby boomers-, de diferents mitjans de comunicació del País Basc, han contestat a un qüestionari sobre l'ús que fan de les principals eines socials, com Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn i la xarxa de missatgeria WhatsApp. Els resultats de més de 500 enquestes mostren una gran bretxa generacional entre els professionals més joves i els d'edats més avançades. A més, la infrautilització d'algunes eines com Telegram o LinkedIn evidencia un desconeixement juntament amb una escassetat de formació per part de les empreses. Noves aplicacions com TikTok o Twitch no entren en les rutines diàries d'aquests professionals de cap de les generacions analitzades. |
Resum: |
Social media have revolutionized not just the way the profession of journalism is exercised, but also how consumers access information. Four different generations of journalists (generation Z, millennials, generation X and baby boomers) from different media in the Basque Country answered a questionnaire about their use of the main social tools such as Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn and the messaging network WhatsApp. The results of more than 500 survey responses show a large generation gap between younger and older professionals. In addition, the underutilization of some tools such as Telegram or LinkedIn evidence a lack of knowledge along with a shortage of training by companies. New applications such as TikTok or Twitch are not part of the daily routines of these journalists in any of the generations analysed. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Profession ;
Generation ;
Social media ;
Journalists ;
Periodistas ;
Profesión ;
Generación ;
Redes sociales ;
Periodistes ;
Professió ;
Generació ;
Xarxes socials |
Publicat a: |
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. Extra (2022) , p. 113-130 (Miscellaneous) , ISSN 2340-5236 |