Web of Science: 5 cites, Scopus: 7 cites, Google Scholar: cites,
Nudging low-carbon consumption through advertising and social norms
Castro Santa, Juana (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Drews, Stefan (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
van den Bergh, Jeroen C. J. M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)

Data: 2023
Resum: Widespread advertising of high-carbon goods challenges a shift to low-carbon consumption which is needed to limit climate change. We test the pure and combined effects of advertising and communicating a social norm on low- and high-carbon consumption. This involved presenting to 2728 US citizens an imitation Facebook homepage containing green and non-green advertising as well as weak and strong social norms to nudge low-carbon consumption. In isolation, both green advertising and social norms were effective in promoting low-carbon choices. But when combined, advertising dominated choice and counteracted the positive effects of the social norm. We show that this result is due to advertising affecting more decision channels than the social norm. It suggests that low-carbon norms have a limited effectiveness in changing consumer preferences in a world dominated by advertising.
Ajuts: European Commission 741087
Nota: Altres ajuts: acords transformatius de la UAB
Nota: Unidad de excelencia María de Maeztu CEX2019-000940-M
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Advertising ; Consumption ; Emissions reduction ; Experiment ; Social norms ; SDG 13 - Climate Action
Publicat a: Journal of Behavioral and Experimental Economics, Vol. 102 (February 2023) , art. 101956, ISSN 2214-8051

DOI: 10.1016/j.socec.2022.101956


11 p, 2.5 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències > Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA) > Environmental and Climate Economics (ECE)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2023-02-01, darrera modificació el 2023-03-30



   Favorit i Compartir