Glocalization, Neoliberalism and Reality Television:Social Media as the Second Screen of Reality Talent Competition Programs in China and Spain
Qing, Shenglan
Prado, Emili, dir.

Data: 2022
Resum: Com a projecte politicoeconòmic, el neoliberalisme es va localitzar a la Xina i Espanya durant el mateix període a finals de la dècada de 1970; Com a forma de contingut televisiu, la telerrealitat va guanyar popularitat a la Xina i a Espanya a la dècada de 2000 amb el flux global de formats de telerrealitat. No és una coincidència històrica entre la Xina i Espanya. Més aviat, forma part del procés de globalització i la integració dels dos països en l'ordre polític i econòmic neoliberal global, juntament amb la localització del neoliberalisme com a hegemonia cultural a països no angloamericans. La globalització també està relacionada amb la interacció de les tecnologies dels mitjans amb els negocis. La Xina i Espanya estan ubicades a diferents ecosistemes d'Internet, l'ecosistema de la Xina i l'ecosistema basat als EUA, on Twitter i Weibo són dos serveis comercials de microblogging basats en models comercials similars. Tots dos funcionen com a segona pantalla de televisió a cada país. Aquesta és una tesi sobre els trets de la glocalització del neoliberalisme en les formes de la telerrealitat i la interpel·lació del neoliberalisme, com a ideologia, en les discussions sobre programes de telerrealitat de competència de talents a les xarxes socials a la Xina i Espanya. Discutim les teories i els antecedents socioculturals del tema. A l'estudi empíric, utilitzem la interfície del programa de l'aplicació i els rastrejadors per recopilar dades de Twitter i Weibo. S'aplica una eina recolzada per aprenentatge automàtic supervisat a Python per realitzar l'anàlisi assistida per ordinador de tuïts en espanyol i continguts de Weibo en xinès. Els resultats mostren que els valors neoliberals de competència, superació personal i individualisme es manifesten a la discussió sobre la els programes de telerrealitat de talents a través dels judicis que es manifesten sobre el talent i l'autenticitat dels concursants. A més, en comparar dues plataformes de xarxes socials com a segona pantalla de la telerrealitat, argumentem que Twitter compleix la funció de fòrum on les audiències, els comptes oficials del programa i els comptes que no estan relacionats amb el programa poden participar de manera relativament equivalent. A Weibo, el hashtag no es limita a fer la funció de fòrum per tal que els usuaris parlin sobre el programa; compleix també la funció de campanya publicitària per al patrocinador i el programa mitjançant la participació dels usuaris i del públic ordinari.
Resum: Como proyecto político-económico, el neoliberalismo se localizó en China y España durante el mismo período a fines de la década de 1970; Como forma de contenido televisivo, la telerrealidad ganó popularidad en China y España en la década de 2000 con el flujo global de formatos de telerrealidad. No se trata de una coincidencia histórica entre China y España. Más bien, forma parte del proceso de globalización y la integración de ambos países en el orden político y económico neoliberal global, junto con la localización del neoliberalismo como hegemonía cultural en países no angloamericanos. La globalización también está relacionada con la interacción entre las tecnologías de los medios y los negocios. China y España están ubicadas en diferentes ecosistemas de Internet, el ecosistema de China y el ecosistema basado en EE. UU. , donde Twitter y Weibo son dos servicios comerciales de microblogging basados en modelos comerciales similares. Ambos funcionan como la segunda pantalla de televisión de cada país. Esta es una tesis sobre los rasgos de la glocalización del neoliberalismo en las formas de la telerrealidad y la identificación del neoliberalismo, como ideología, en las discusiones sobre programas de telerrealidad de talentos en las redes sociales en China y España. Discutimos las teorías y los antecedentes socioculturales de este tema. En el estudio empírico, utilizamos la aplicación de interfaz con el programa y los rastreadores para recopilar datos de Twitter y Weibo. Se aplica una herramienta respaldada por aprendizaje automático supervisado en Python para realizar el análisis asistido por computadora de tuits en español y contenidos de Weibo en chino. Los resultados muestran que los valores neoliberales de competencia, superación personal e individualismo se manifiestan en la discusión sobre los programas de telerrealidad de talentos a través de la emisión de juicios sobre el talento y la autenticidad de los concursantes. Además, al comparar dos plataformas de redes sociales como segunda pantalla de la telerrealidad, argumentamos que Twitter cumple la función de foro en el que las audiencias, las cuentas oficiales del programa y las cuentas que no están relacionadas con el programa pueden participar de manera relativamente equivalente. En Weibo, el hashtag no se limita a ser un foro para que los usuarios hablen sobre el programa; cumple la función de campaña publicitaria para el patrocinador y el programa a través de la participación de los usuarios y el público.
Resum: As a political-economic project, neoliberalism was localized in China and Spain during the same period at the end of the 1970s; as a form of television content, reality television gained popularity in China and Spain in the 2000s with the global flow of reality television formats. This is not a historical coincidence between China and Spain. Rather, it forms a part of the globalization process and the integration of both countries into the global neoliberal political and economic order, along with the localization of neoliberalism as a cultural hegemony in non-Anglo-American countries. Globalization is also related to the interaction of media technologies and business. China and Spain are located in different internet ecosystems-the ecosystem of China and the U. S. -based ecosystem-where Twitter and Weibo are two commercial microblogging services based on similar business models. Both serve as the second screen of television in each country. This is a thesis about the feature of the glocalization of neoliberalism in the form of reality television and the interpellation of neoliberalism, as an ideology, in the discussions about reality talent competition programs on social media in China and Spain. We discuss the theories and socio-cultural backgrounds of this topic. In the empirical study, we use the application program interface and crawlers to collect data from Twitter and Weibo. A supervised machine learning-supported tool is applied on Python to realize the computer-assisted analysis of Tweets in Spanish and Weibo posts in Chinese. The results show that the neoliberal values of competition, self-improvement, and individualism are manifested in the discussion about the reality of talent competition programs through the judgement of the talent and ordinariness of contestants. Moreover, by comparing two social media platforms as the second screen of reality television, we argue that Twitter affords the function of a forum in which audiences, official accounts of the program, and accounts that are not related to the program can participate relatively equally. On Weibo, the hashtag is not limited to a forum for users to talk about the program; it affords the function of an advertising campaign for the sponsor and the program in which ordinary users and audiences are engaged.
Nota: Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Comunicació Audiovisual i Publicitat
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Programa de Doctorat en Comunicació Audiovisual i Publicitat
Document: Tesi doctoral ; Text ; Versió publicada
Matèria: Telerrealitat ; Telerrealidad ; Reality television ; Xarxes socials ; Redes sociales ; Social media ; Mètodes computacionals ; Métodos computacionales ; Computational methods ; Ciències Socials

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/10803/687770


213 p, 9.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Tesis doctorals

 Registre creat el 2023-02-28, darrera modificació el 2023-11-08



   Favorit i Compartir