dir.
Data: |
2023 |
Descripció: |
41 pag. |
Resum: |
Although Carmilla (1871) was originally written with a marginalising intention, the Gothic novella has undergone a reappropriation process by the lesbian community and is now considered one of the most relevant modern literary works starring a sapphic couple. Therefore, the aim of this dissertation is to establish how this new perspective on Le Fanu's story was translated onto the adaptations, especially on Emily Harris's Carmilla (2019). I suggest that, although it is an effective critique against homophobia, it is not the empowering narrative that would satisfactorily overcome the original lesbophobic and misogynistic message of the novella and that would enhance the vindication of religious and sexual freedom that the motion picture entails. |
Resum: |
A pesar de que Carmilla (1871) fue originalmente escrita con una intención marginalizante, la novela gótica ha sufrido un proceso de reapropiación por parte de la comunidad lésbica y ahora es considerada una de las obras literarias modernas más relevantes protagonizada por una pareja sáfica. Por ello, el objetivo de este trabajo es establecer cómo esta nueva perspectiva de la historia de Le Fanu se ha trasladado a las adaptaciones, especialmente en Carmilla (2019) de Emily Harris. Sugiero que, a pesar de que esta es una crítica efectiva contra la homofobia, no es la narrativa empoderante que acabaría con el mensaje lesbofóbico y misógino originario de la novela y que potenciaría la reivindicación de la libertad sexual y religiosa que la película trata de transmitir. |
Resum: |
Malgrat que Carmilla (1871) fou originalment escrita amb una intenció marginalitzant, la novel·la gòtica ha patit un procés de reapropiacó per part de la comunitat lèsbica i ara és considerada una de les obres literàries modernes més rellevants protagonitzada per una parella sàfica. Per aquest motiu, l'objectiu d'aquest treball és establir com aquesta nova perspectiva de la història de Le Fanu s'ha traslladat a les adaptacions, especialment a Carmilla (2019) d'Emily Harris. Suggereixo que, tot i que aquesta és una crítica efectiva contra l'homofòbia, no és la narrativa empoderant que acabaria amb el missatge lesbofòbic i misogin originari de la novel·la i que potenciaria la reivindicació de la llibertat sexual i religiosa que la pel·lícula tracta de transmetre. |
Nota: |
Premi UAB de l'Observatori per a la Igualtat als millors Treballs de Fi de Grau amb perspectiva de gènere. 8a Edició, curs 2022-2023 |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Anglès |
Titulació: |
Estudis d'Anglès i Espanyol [2504386] |
Pla d'estudis: |
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [1499] |
Document: |
Treball final de grau |
Matèria: |
Carmilla (2019, film) ;
Gothic literature ;
Joseph Sheridan Le Fanu ;
Emily Harris ;
Otherness ;
Lesbianism ;
Carmilla (1871, novel·la) ;
Carmilla (2019, pel·lícula) ;
Literatura gòtica ;
Altredat ;
Lesbianisme ;
Carmilla (1871, novela) ;
Carmilla (2019, película) ;
Literatura gótica ;
Otredad ;
Lesbianismo |