El objeto de la organización escolar
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Date: |
1988 |
Abstract: |
La revitalización que en los últimos años está adquiriendo en nuestro país la Organización Escolar obliga a plantearse desde dimensiones actuales su objeto de estudio y sus relaciones con otros ámbitos de reflexión. La ampliación del concepto de escuela a realidades de educacion no formal, la incorporación de otros criterios organizativos más allá del establecido de la eficacia y la diferenciación de esta disciplina con otros saberes colaterales constituyen ámbitos de reflexionen en el presente artículo. |
Abstract: |
The revival that in the last years is acquiring in our country the School Organization oblige to implant from present dimensions your study of subject and yours relations with other reflexion of ambits. The extension of the school concept to realities of no-formal education, the incorporation of the other organizative criterions further away to established of the efficacy and the diferenciation of this discipliny with other colateral knows constitute reflexion of ambits in the present article. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Language: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Published in: |
Educar, N. 14-15 (1988) p. 167-187, ISSN 2014-8801 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/42221
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v14-15-gairin
DOI: 10.5565/rev/educar.550
The record appears in these collections:
Research literature >
UAB research groups literature >
Research Centres and Groups (research output) >
Social and Legal Sciences >
CRiEDO (Center for Research and Studies for Organizational Development)Articles >
Published articles >
EducarArticles >
Research articles
Record created 2008-09-10, last modified 2022-02-19