Projecte d'atenció plena : El mindfulness com a motor d'aprenentatge a les aules de primària
Aguilera Peropadre, Àngels (Escola Sant Josep (Terrassa, Catalunya))
López Ramírez, Daniel (Escola Sant Josep (Terrassa, Catalunya))
Fecha: |
2024 |
Resumen: |
L'Escola Sant Josep duu a terme un projecte de Mindfulness titulat Projecte d'Atenció Plena, que vetlla pel desenvolupament emocional i integral de l'alumnat. Dintre d'aquesta proposta, es fan al centre diferents activitats per intentar que els infants siguin feliços i emocionalment intel·ligents, com ara projectes d'emocions, rutines de meditacions diàries o dinamitzacions de problemes a l'hora del pati. És increïble com es veuen millores en el dia a dia dels infants. A més, tenen al seu abast un seguit de capses d'aprenentatge on, de manera autònoma, treballen els quatre conceptes bàsics del Mindfulness: la respiració, els pensaments, els sentiments i la comunicació. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. ![Creative Commons](/img/licenses/by-nc-nd.ico) |
Lengua: |
Català |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: |
Mindfulness ;
Rutines ;
Capses d'aprenentatge ;
Desenvolupament emocional |
Publicado en: |
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 42 (2024) (Inclusividad/Neurociencia y desarrollo personal) , ISSN 1699-3748 |
Adreça original: https://raco.cat/index.php/DIM/article/view/429713
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos publicados >
Didáctica, Innovación y MultimediaArtículos >
Artículos de investigación
Registro creado el 2024-06-11, última modificación el 2024-06-14